Print

Z przetwarzaniem danych osobowych wiąże się wiele zagrożeń dla bezpieczeństwa informacji oraz praw osób, których dane dotyczą. Z tego względu konieczne jest zapewnienie należytej kontroli procesów przetwarzania danych.

Wykonujemy pełny audyt zgodności wprowadzonych u naszych klientów zasad pracy na danych osobowych z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa. W ramach tej usługi sprawdzamy, czy aktualnie funkcjonujące rozwiązania spełniają ustawowe wymagania dotyczące bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych. Weryfikujemy również kompleksowość, spójność i efektywność istniejących procedur.



W ramach podejmowanych przez nas działań w tym zakresie badamy m.in.:



ETAPY REALIZACJI USŁUGI

1. Identyfikacja:

      • zbiorów, w których są lub będą przetwarzane dane osobowe,
      • systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych,
      • zastosowanych zabezpieczeń logicznych,
      • zastosowanych zabezpieczeń fizycznych,
      • wdrożonych rozwiązań organizacyjnych.

2. Audyt procesu przetwarzania danych osobowych:

      • rozpoznanie środków technicznych wykorzystywanych w procesie przetwarzania danych osobowych,
      • diagnoza uchybień w procesie przetwarzania danych osobowych,
      • wskazanie rozwiązań umożliwiających usunięcie zdiagnozowanych uchybień.

3. Audyt systemu ochrony danych osobowych:

Analiza istniejącej dokumentacji wymaganej w przepisach o ochronie danych osobowych, w tym:

      • polityki bezpieczeństwa informacji w zakresie danych osobowych,
      • instrukcji zarządzania systemem informatycznym wykorzystywanym do przetwarzania danych osobowych,
      • wzoru ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
      • wzoru upoważnień do przetwarzania danych osobowych,
      • wzoru oświadczeń pracowników o zapoznaniu się z obowiązującymi procedurami.

Przegląd innej dokumentacji, w tym:

      • opisu obszaru, w którym przetwarzane są dane osobowe,
      • opisu struktury zbiorów danych osobowych,
      • sposób przepływu danych osobowych pomiędzy poszczególnymi systemami informatycznymi.

4. Sprawdzenie środków technicznych i organizacyjnych niezbędnych dla zapewnienia poufności, integralności i rozliczalności  przetwarzanych danych, w ramach wymogów ustawy o ochronie danych osobowych, na poziomie:

      • infrastruktury informatycznej wykorzystywanej w procesie przetwarzania danych osobowych,
      • zabezpieczeń obszaru przetwarzania danych osobowych w formie tradycyjnej (papierowej).

5. Badanie obowiązków w zakresie rejestracji zbiorów:

      • zgłoszenie zbiorów do rejestracji w GIODO,
      • aktualizacja zgłoszonych wcześniej zbiorów,
      • wskazanie podstawy prawnej w przypadku braku konieczności zgłaszania zbioru do rejestracji.

Produkt końcowy stanowi Raport zawierający:



KORZYŚCI: