Grupa Gumułka zapewnia kompleksowe usługi związane z ochroną interesów podatników w związku z działaniami organów podatkowych, począwszy od etapu wszczęcia kontroli, aż do etapu prowadzenia postępowania przed sądami administracyjnymi.

W ramach usług oferowanych przez Grupę Gumułka w zakresie udziału w postępowaniu podatkowym czy zastępstwie procesowym mieszczą się m.in.:

  1. recepcja kontroli tj. uczestniczenie w czynnościach kontrolnych dokonywanych u podatnika przez organy podatkowe i skarbowe (tj. kontrola skarbowa, kontrola z Urzędu Skarbowego, kontrola podatkowa), składanie wyjaśnień w imieniu podatnika.
  2. Sporządzanie zastrzeżeń i wyjaśnień do protokołów w kontroli podatkowej, protokołów w postępowaniu podatkowym.
  3. Sporządzanie pism, wyjaśnień i wniosków w postępowaniu przed organami podatkowymi.
  4. Sporządzanie odwołań, zażaleń, podań i innych pism z zakresu postępowania podatkowego.
  5. Uczestnictwo w postępowaniu sądowo-administracyjnym, reprezentacja podatników przed sądami administracyjnymi, sporządzanie skargi do WSA, skargi kasacyjnej do NSA.

Rezultatem współpracy ze specjalistami z Grupy Gumułka jest bezpieczeństwo podatkowe naszego klienta.

Posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie w:

  • bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym,
  • wystawianiu opinii podatkowych,
  • doradztwie transakcyjnym w aspekcie prawno-podatkowym,
  • doradztwie unijnym,
  • audytach podatkowych,
  • windykacji,
  • sprawach sądowych, korporacyjnych, rejestrowych,
  • analizach prawnych,
  • opiniach prawnych,
  • due diligence podatkowo-prawnym.


Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim, Urzędem Miejskim w Jaworznie, Urzędem Miejskim w Gliwicach, JSW KOKS S.A., Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, Beck & Pollitzer Polska Sp. z o.o., Okręgową Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Laktopol International Sp. z o.o., Polindus Sp. z o.o., Łódzką Spółką Infrastrukturalną Sp z o.o.

Doradcy podatkowi Grupy Gumułka przeprowadzają weryfikację sporządzonej przez klienta dokumentacji cen transferowych. Prace nad weryfikacją poprzedza etap polegający na zgromadzeniu dokumentów dotyczących dokumentowanej transakcji. Podstawowymi dokumentami źródłowymi niezbędnymi do rozpoczęcia prac nad weryfikacją otrzymanych dokumentacji są: umowa dotycząca danej transakcji i dokumenty organizacyjne podmiotów biorących w niej udział. Właściwy etap prac nad usługą polega na precyzyjnym przeglądzie poszczególnych elementów dokumentacji przedstawionej przez klienta pod kątem ich zgodności z wymogami określonymi przepisami podatkowymi.

W efekcie prac klient otrzymuje szczegółowy raport z weryfikacji formalnej dokumentacji cen transferowych. Przedstawiony klientowi raport wskazuje ewentualne braki formalne w dokumentacji oraz zawiera wskazówki dotyczące konieczności jej uzupełnienia, a także inne zastrzeżenia. Grupa Gumułka dostarcza zatem gotowy i kompletny produkt, który wskazuje kierunek koniecznych zmian, mających na celu dopracowanie dokumentacji do ostatecznej, pożądanej wersji. W przypadku braku zastrzeżeń do dokumentacji raport wskazuje natomiast na zgodność weryfikowanej dokumentacji cen transferowych z wymogami przepisów podatkowych.

Bezpośrednią korzyścią przeprowadzonej przez nas weryfikacji jest uniknięcie negatywnych konsekwencji wynikających z nieprzedłożenia, czy też dostarczenia organowi podatkowemu dokumentacji niekompletnej lub nierzetelnej. Dlatego też posiadanie przez podatnika poprawnej dokumentacji cen transferowych, spełniającej wszelkie wymogi formalne, ma tak duże znaczenie. W efekcie realizacji opisanej usługi przez doradców podatkowych Grupy Gumułka klient uzyskuje pewność, że sporządzona (ewentualnie odpowiednio uzupełniona) dokumentacja cen transferowych pozwoli na ograniczenie ryzyka podatkowego.

Posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie w:

  • bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym,
  • weryfikacji dokumentacji cen transferowych,
  • wystawianiu opinii podatkowych,
  • doradztwie transakcyjnym w aspekcie prawno-podatkowym,
  • doradztwie unijnym,
  • audytach podatkowych,
  • windykacji,
  • sprawach sądowych, korporacyjnych, rejestrowych,
  • analizach prawnych,
  • opiniach prawnych,
  • due diligence podatkowo-prawnym.


Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim, Urzędem Miejskim w Jaworznie, Urzędem Miejskim w Gliwicach, JSW KOKS S.A., Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, Beck & Pollitzer Polska Sp. z o.o., Okręgową Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Laktopol International Sp. z o.o., Polindus Sp. z o.o., Łódzką Spółką Infrastrukturalną Sp z o.o.