Usługa skierowana jest do klientów tworzących własne działy księgowości lub chcących dokonać reorganizacji działów już istniejących. Doradztwo w zakresie organizacji księgowości polega na poznaniu procesów zachodzących u klienta i wypracowaniu modelu funkcjonowania służb księgowych adekwatnego do jego potrzeb i uzasadnionego z punktu widzenia ekonomicznego.
Doradztwo w zakresie organizacji księgowości przebiega wieloetapowo i składa się z następujących czynności:
- zapoznanie się z procesami finansowymi, księgowymi i pozaksięgowymi, w których uczestniczą służby księgowe,
- identyfikacja zadań i czynności realizowanych przez służby finansowe i księgowe w zidentyfikowanych procesach,
- określenie zakresu koniecznych zmian,
- określenie korzyści wynikających z wdrożenia proponowanych zmian,
- określenie skutków i ryzyk wynikających z wdrożenia zmian,
- wypracowanie propozycji metody i harmonogramu wdrożenia rekomendowanych zmian w organizacji służb finansowych i księgowych
Dodatkowo na życzenie klienta możliwy jest nadzór nad procesem wdrażania zaproponowanych zmian, jak również okresowy audyt realizacji procesów.
Dzięki bogatemu doświadczeniu pracowników Grupy Gumułka klient, powierzając wykonanie usługi, uzyskuje następujące korzyści:
- terminowe wykonanie usługi,
- usługę oferowaną na wysokim poziomie przez zespół profesjonalistów,
- pewność i bezpieczeństwo w związku z powierzeniem prowadzenia usługi osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie,
- ciekawe i nowoczesne rozwiązania.