Zarządzanie innowacjami to nowa usługa Grupy Gumułka, realizowana przez Centrum Innowacji Grupy Gumułka, wyodrębnioną jednostkę organizacyjną, której misją jest inkubacja kreatywności i postaw proinnowacyjnych oraz transfer technologii ze środowiska naukowego do sfer biznesu. Beneficjenci tej usługi osiągają rzeczywisty wzrost innowacji, mierzony liczbą wdrożonych rozwiązań. W wyniku zawarciu umów partnerskich z jednostkami naukowymi oraz stworzeniu działu nasi klienci mają możliwość aplikowania o środki unijne zarezerwowane w nowej perspektywie dla przedsiębiorstw innowacyjnych, Osiągają też pozytywną zmianę wizerunku przedsiębiorstwa u interesariuszy, dzięki stworzeniu i utrzymaniu wizerunku firmy z „doliny krzemowej”.

W ramach usługi Zarządzenie innowacjami obszary wsparcia oferowane klientom obejmują outsourcing całego działu badań i rozwoju lub też wybranych jego funkcji.


Usługa obejmuje następujące działania:

Diagnoza i strategia innowacji
- oceniamy dotychczasowy poziom innowacyjności oraz potencjał organizacji,
- badamy rozwój branży i szacujemy poziom innowacyjności konkurencji,
- estymujemy niezbędne nakłady i oceniamy ryzyka,
- opracowujemy strategię innowacyjności i doradzamy w wyborze metod realizacji.

Rozwój produktów
- przeprowadzamy audyty technologiczne (ocena poziomu innowacyjności produktów i usług oraz ich luki technologicznej),
- zarządzamy projektem przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych (przy współpracy z wiodącymi jednostkami naukowymi i instytutami badawczymi,
- koordynujemy badania i pomiary diagnostyczne (przy współpracy z certyfikowanymi laboratoriami badawczymi).

Wdrożenie strategii innowacji
- pozyskujemy źródła finansowania (projekty unijne i dofinansowanie krajowe, kredyty innowacyjne, fundusze inwestycyjne, rynki publiczne),
- pomagamy w nawiązaniu współpracy z wiodącymi ośrodkami naukowymi (doprowadzenie do zawarcia umów partnerskich z uniwersytetami, politechnikami i instytutami naukowymi),
- ułatwiamy migrację pracowników (staże pracowników naukowych w przedsiębiorstwie oraz staże pracowników przedsiębiorstwa w jednostkach naukowych),
- wspieramy w zarządzaniu zmianą postaw i kultury organizacji (ukierunkowanie na akceptację zmiany u interesariuszy – pracowników, kadry kierowniczej i właścicieli),
- identyfikujemy kompetencje oraz aktywa niematerialne i prawne możliwe do wytworzenia oraz tworzymy odpowiednie systemy motywacyjne i metody pomiaru,
- wyceniamy aktywa niematerialne i prawne (patenty, know-how, licencje, znaki handlowe, domeny internetowe, relacje z klientami, itp.) oraz uczestniczymy w negocjacjach związanych z wyborem partnera biznesowego i strategii komercjalizacji,
- doradzamy w kwestiach prawno-podatkowych (ochrona własności intelektualnej, wsparcie w procesie przeniesienia praw, optymalizacja struktur i tworzenie spółek celowych, optymalizacja podatkowa działalności B+R i form wynagradzania),
- tworzymy architekturę oraz definiujemy rozwiązania IT wspierające implementację usprawnień procesowych i organizacyjnych oraz przeprowadzamy migrację procesów,
- public relations (pomagamy w stworzeniu i utrzymaniu wizerunku przedsiębiorstwa nowoczesnego, lidera innowacji w branży).


Kim jesteśmy

Grupa Gumułka to konsorcjum firm doradczych, zespół ekspertów i innowatorów – zarówno technologicznych i naukowych (w branżach, w których świadczymy usługi) jak i procesowych (w tym specjalistów zarządzania projektami, pozyskiwania środków unijnych, ewaluatorów, radców prawnych, rzeczoznawców majątkowych, księgowych i specjalistów ds. kadr i płac, doradców inwestycyjnych, audytorów i doradców podatkowych).

Klientami Grupy Gumułka są średnie i duże organizacje, które dostrzegły potrzebę zmiany kultury na proinnowacyjną i które potrzebują wsparcia zewnętrznego w szybszym osiągnięciu najlepszych efektów.

Jesteśmy zespołem Działu Promocji, który składa się z doświadczonych specjalistów. Zajmujemy się przede wszystkim przygotowywaniem ofert do postępowań prowadzonych w formie zapytań ofertowych oraz wg Ustawy o prawie zamówień publicznych. Staramy się odpowiedzieć na potrzeby naszych klientów najlepiej, jak umiemy. Dzięki dużej wiedzy oraz doświadczeniu możemy doradzić kontrahentowi najbardziej optymalne dla niego rozwiązanie. Nasz entuzjazm oraz profesjonalizm wielokrotnie zostały docenione.

Opracowanie ofert

Pozyskiwanie klienta