Oferujemy naszym klientom usługę polegającą na wyznaczeniu nowych kierunków rozwoju z uwzględnieniem istniejących tendencji rynkowych. Aby skutecznie konkurować na rynku i osiągnąć trwały rozwój przedsiębiorstwa, potrzebne są jasne cele oraz sprecyzowana ścieżka ich osiągnięcia. Specjaliści Grupy Gumułka posiadają wiedzę ekspercką na temat tworzenia strategii rozwoju, którą nabyli poprzez analizę następujących obszarów:
- specyfika funkcjonowania firmy,
 - zasoby rzeczowe, finansowe i ludzkie,
 - otoczenie polityczno-prawne,
 - otoczenie ekonomiczne, technologiczne,
 - otoczenie społeczno-kulturowe,
 - otoczenie konkurencyjne.
 
Główne etapy realizacji zlecenia:
- analiza strategiczna,
 - wybór strategii,
 - zapis strategii,
 - przygotowanie długoterminowych i krótkoterminowych celów i zadań strategicznych,
 - biznes plan,
 - wdrożenie strategii.
 
Przygotowanie strategii pozwoli:
- rozpoznać wyłaniające się trendy,
 - przygotować firmę na sytuacje nieprzewidywalne, ochronić przed negatywnymi skutkami szybko pojawiających się zmian na rynku,
 - wypracować trwałe przewagi konkurencyjne, co wzmocni pozycję rynkową przedsiębiorstwa.
 
Kiedy warto pomyśleć o sporządzeniu strategii rozwoju? Odpowiedzi na to pytanie jest kilka:
- zawsze, nawet w przypadku dobrej kondycji firmy,
 - kiedy zmniejszy się dynamika przychodów,
 - przed wejściem na nowe rynki lub wprowadzeniem nowych usług, produktów,
 - przed podjęciem decyzji inwestycyjnych, które będą miały wpływ na rozwój firmy,
 - kiedy zaistnieje konieczność wprowadzenia zmian (np. zmiana formy prawnej, itp.).
 
Dokonana analiza strategiczna pozwala wyodrębnić mocne i słabe strony klienta oraz spodziewane korzyści wynikające z wprowadzenia sugerowanych zmian.
