Oferujemy naszym klientom usługę polegającą na wyznaczeniu nowych kierunków rozwoju z uwzględnieniem istniejących tendencji rynkowych. Aby skutecznie konkurować na rynku i osiągnąć trwały rozwój przedsiębiorstwa, potrzebne są jasne cele oraz sprecyzowana ścieżka ich osiągnięcia. Specjaliści Grupy Gumułka posiadają wiedzę ekspercką na temat tworzenia strategii rozwoju, którą nabyli poprzez analizę następujących obszarów:
- specyfika funkcjonowania firmy,
- zasoby rzeczowe, finansowe i ludzkie,
- otoczenie polityczno-prawne,
- otoczenie ekonomiczne, technologiczne,
- otoczenie społeczno-kulturowe,
- otoczenie konkurencyjne.
Główne etapy realizacji zlecenia:
- analiza strategiczna,
- wybór strategii,
- zapis strategii,
- przygotowanie długoterminowych i krótkoterminowych celów i zadań strategicznych,
- biznes plan,
- wdrożenie strategii.
Przygotowanie strategii pozwoli:
- rozpoznać wyłaniające się trendy,
- przygotować firmę na sytuacje nieprzewidywalne, ochronić przed negatywnymi skutkami szybko pojawiających się zmian na rynku,
- wypracować trwałe przewagi konkurencyjne, co wzmocni pozycję rynkową przedsiębiorstwa.
Kiedy warto pomyśleć o sporządzeniu strategii rozwoju? Odpowiedzi na to pytanie jest kilka:
- zawsze, nawet w przypadku dobrej kondycji firmy,
- kiedy zmniejszy się dynamika przychodów,
- przed wejściem na nowe rynki lub wprowadzeniem nowych usług, produktów,
- przed podjęciem decyzji inwestycyjnych, które będą miały wpływ na rozwój firmy,
- kiedy zaistnieje konieczność wprowadzenia zmian (np. zmiana formy prawnej, itp.).
Dokonana analiza strategiczna pozwala wyodrębnić mocne i słabe strony klienta oraz spodziewane korzyści wynikające z wprowadzenia sugerowanych zmian.