Usługa rozliczania projektu jest jednym z podstawowych obowiązków beneficjentów realizujących projekty współfinansowane ze środków UE. Polega na rozliczaniu otrzymanej dotacji w formie zaliczki lub po realizacji projektu.
Usługa obejmuje przygotowanie:
Wniosków beneficjenta o płatność (a wiec dokument, w którym opisywane są wszystkie wydatki w ramach projektu, jak również wskazywany jest stan jego realizacji) - wnioski takie powinny być składane co najmniej raz na kwartał i jednocześnie nie częściej niż raz w miesiącu.
Do wypełnienia wniosków o płatność służy specjalna aplikacja o nazwie Generator Wniosków Płatniczych (GWP), którą instaluje się na komputerze. Jednym z kluczowych elementów wniosku o płatność jest lista (zestawienie) dokumentów potwierdzających wydatki (faktury, rachunki, listy płac itp.), wydruk z systemu księgowego. Oprócz danych finansowych opisujących stan zaawansowania wydatków w ramach projektu, dużą cześć wniosku zajmuje opis zrealizowanych w danym okresie działań oraz plan na następny okres.
Ważnym elementem usługi jest:
- ustalanie kwalifikowalności wydatków,
- sprawdzenie poprawności merytorycznej i formalno-rachunkowej,
- sporządzanie harmonogramów,
- nadzór nad kompletowaniem załączników.