Grupa Gumułka prowadzi na życzenie klienta obsługę kontroli podatkowych (skarbowych, ZUS, NBP). Usługa ta swym zakresem obejmuje nie tylko szereg czynności takich jak: udostępnianie dokumentów, uczestnictwo w przesłuchaniach świadków, oględzinach, podpisywaniu protokołów, ale przede wszystkim obejmuje bezpośrednie doradztwo, porady, wyjaśnienia udzielane w trakcie przeprowadzanej kontroli. W ramach obsługi przygotowywane są wszelkie pisma i opinie, które przedstawiane są organom kontrolującym, tak aby ewentualne wątpliwości interpretacyjne zostały rozwiane już na etapie kontroli i nie przeobrażały się w spór z organem.

Nasza obsługa może dotyczyć nie tylko bezpośrednio trwającej kontroli dokumentów klienta, ale również każdego następnego etapu ewentualnego postępowania. Zapewniamy kompleksową obsługę całego postępowania – od momentu jego wszczęcia do czasu wydania i realizacji decyzji ostatecznej. Przygotowujemy korespondencję z organami, sporządzamy niezbędne pisma, w tym pisma procesowe (odwołania, zażalenia, skargi, wnioski). Na każdym etapie obsługi specjaliści Grupy Gumułka czuwają nad szeroko pojętym przebiegiem postępowań i na bieżąco reagują, jeśli nie są przestrzegane procedury przewidziane przepisami prawa.

Działając w ramach udzielonych pełnomocnictw jesteśmy w stanie zapewnić efektywną reprezentację klienta przed organami kontroli, organami wyższego stopnia, jak też właściwymi sądami. Zapewniamy uczestnictwo doradcy w czynnościach procesowych (rozprawy, przesłuchania, oględziny), przygotowujemy pisma procesowe (np. wnioski o zwolnienie od kosztów sądowych, zażalenia na postanowienia sądu).

Uzyskanie natychmiastowej, w pełni profesjonalnej pomocy doświadczonych doradców Grupy Gumułka jest niewątpliwą korzyścią klienta. Oferowana przez nas usługa pozwala ograniczyć do minimum uciążliwości związane z uczestnictwem w czynnościach kontrolnych, zapobiega rozwijaniu się sporów z organami kontroli, daje pełen komfort dzięki zastępstwu procesowemu.

Posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie w:

  • bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym,
  • obsłudze kontroli podatkowej, ZUS, NBP,
  • wystawianiu opinii podatkowych,
  • doradztwie transakcyjnym w aspekcie prawno-podatkowym,
  • doradztwie unijnym,
  • audytach podatkowych,
  • windykacji,
  • sprawach sądowych, korporacyjnych, rejestrowych,
  • analizach prawnych,
  • opiniach prawnych,
  • due diligence podatkowo-prawnym.


Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim, Urzędem Miejskim w Jaworznie, Urzędem Miejskim w Gliwicach, JSW KOKS S.A., Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, Beck & Pollitzer Polska Sp. z o.o., Okręgową Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Laktopol International Sp. z o.o., Polindus Sp. z o.o., Łódzką Spółką Infrastrukturalną Sp z o.o.

Dział Doradztwa tworzą eksperci podatkowi i prawni. W naszym zespole znajdują się m.in. doradcy podatkowi wpisani na listę doradców podatkowych, którzy są uprawnieni do wykonywania czynności doradztwa podatkowego, a także radcowie prawni zrzeszeni w Okręgowej Izbie Radców Prawnych z prawem do wykonywania zawodu radcy prawnego. Jesteśmy doświadczonymi profesjonalistami wyspecjalizowanymi w usługach dla sektora prywatnego i publicznego. Opinie podatkowe i prawne, bieżące doradztwo podatkowe i prawne, audyty podatkowe, dokumentacje cen transferowych oraz reprezentowanie podatników i przedsiębiorców w sporach sądowych to tylko wąski wycinek obszarów, którymi się zajmujemy oraz pasjonujemy. Liczne doświadczenia oraz nasze zaangażowanie pozwalają nam zapewnić najwyższy standard usług. Ponadto nasz dział współpracuje z innymi zespołami przy licznych projektach wymagających wiedzy interdyscyplinarnej z różnych dziedzin aktywności przedsiębiorców, podatników a także jednostek sektora publicznego.

Jarosław Ferdyn
Menadżer Działu Doradztwa
e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 (32) 790-22-95
faks:+48 (32) 201-17-65
tel.: 609-400-322

Grupa Gumułka zapewnia kompleksowe usługi związane z ochroną interesów podatników w związku z działaniami organów podatkowych, począwszy od etapu wszczęcia kontroli, aż do etapu prowadzenia postępowania przed sądami administracyjnymi.

W ramach usług oferowanych przez Grupę Gumułka w zakresie udziału w postępowaniu podatkowym czy zastępstwie procesowym mieszczą się m.in.:

  1. recepcja kontroli tj. uczestniczenie w czynnościach kontrolnych dokonywanych u podatnika przez organy podatkowe i skarbowe (tj. kontrola skarbowa, kontrola z Urzędu Skarbowego, kontrola podatkowa), składanie wyjaśnień w imieniu podatnika.
  2. Sporządzanie zastrzeżeń i wyjaśnień do protokołów w kontroli podatkowej, protokołów w postępowaniu podatkowym.
  3. Sporządzanie pism, wyjaśnień i wniosków w postępowaniu przed organami podatkowymi.
  4. Sporządzanie odwołań, zażaleń, podań i innych pism z zakresu postępowania podatkowego.
  5. Uczestnictwo w postępowaniu sądowo-administracyjnym, reprezentacja podatników przed sądami administracyjnymi, sporządzanie skargi do WSA, skargi kasacyjnej do NSA.

Rezultatem współpracy ze specjalistami z Grupy Gumułka jest bezpieczeństwo podatkowe naszego klienta.

Posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie w:

  • bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym,
  • wystawianiu opinii podatkowych,
  • doradztwie transakcyjnym w aspekcie prawno-podatkowym,
  • doradztwie unijnym,
  • audytach podatkowych,
  • windykacji,
  • sprawach sądowych, korporacyjnych, rejestrowych,
  • analizach prawnych,
  • opiniach prawnych,
  • due diligence podatkowo-prawnym.


Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim, Urzędem Miejskim w Jaworznie, Urzędem Miejskim w Gliwicach, JSW KOKS S.A., Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, Beck & Pollitzer Polska Sp. z o.o., Okręgową Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Laktopol International Sp. z o.o., Polindus Sp. z o.o., Łódzką Spółką Infrastrukturalną Sp z o.o.

Doradcy podatkowi Grupy Gumułka przeprowadzają weryfikację sporządzonej przez klienta dokumentacji cen transferowych. Prace nad weryfikacją poprzedza etap polegający na zgromadzeniu dokumentów dotyczących dokumentowanej transakcji. Podstawowymi dokumentami źródłowymi niezbędnymi do rozpoczęcia prac nad weryfikacją otrzymanych dokumentacji są: umowa dotycząca danej transakcji i dokumenty organizacyjne podmiotów biorących w niej udział. Właściwy etap prac nad usługą polega na precyzyjnym przeglądzie poszczególnych elementów dokumentacji przedstawionej przez klienta pod kątem ich zgodności z wymogami określonymi przepisami podatkowymi.

W efekcie prac klient otrzymuje szczegółowy raport z weryfikacji formalnej dokumentacji cen transferowych. Przedstawiony klientowi raport wskazuje ewentualne braki formalne w dokumentacji oraz zawiera wskazówki dotyczące konieczności jej uzupełnienia, a także inne zastrzeżenia. Grupa Gumułka dostarcza zatem gotowy i kompletny produkt, który wskazuje kierunek koniecznych zmian, mających na celu dopracowanie dokumentacji do ostatecznej, pożądanej wersji. W przypadku braku zastrzeżeń do dokumentacji raport wskazuje natomiast na zgodność weryfikowanej dokumentacji cen transferowych z wymogami przepisów podatkowych.

Bezpośrednią korzyścią przeprowadzonej przez nas weryfikacji jest uniknięcie negatywnych konsekwencji wynikających z nieprzedłożenia, czy też dostarczenia organowi podatkowemu dokumentacji niekompletnej lub nierzetelnej. Dlatego też posiadanie przez podatnika poprawnej dokumentacji cen transferowych, spełniającej wszelkie wymogi formalne, ma tak duże znaczenie. W efekcie realizacji opisanej usługi przez doradców podatkowych Grupy Gumułka klient uzyskuje pewność, że sporządzona (ewentualnie odpowiednio uzupełniona) dokumentacja cen transferowych pozwoli na ograniczenie ryzyka podatkowego.

Posiadamy kilkudziesięcioletnie doświadczenie w:

  • bieżącym doradztwie podatkowym i prawnym,
  • weryfikacji dokumentacji cen transferowych,
  • wystawianiu opinii podatkowych,
  • doradztwie transakcyjnym w aspekcie prawno-podatkowym,
  • doradztwie unijnym,
  • audytach podatkowych,
  • windykacji,
  • sprawach sądowych, korporacyjnych, rejestrowych,
  • analizach prawnych,
  • opiniach prawnych,
  • due diligence podatkowo-prawnym.


Dotychczas współpracowaliśmy m.in. z Narodowym Funduszem Zdrowia, Urzędem Miejskim w Nowym Dworze Mazowieckim, Urzędem Miejskim w Jaworznie, Urzędem Miejskim w Gliwicach, JSW KOKS S.A., Przedsiębiorstwem Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Jaworznie, Beck & Pollitzer Polska Sp. z o.o., Okręgową Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu, Laktopol International Sp. z o.o., Polindus Sp. z o.o., Łódzką Spółką Infrastrukturalną Sp z o.o.