Ewidencja wynagrodzeń pracowniczych obejmuje ich naliczenie, rozliczenie i wypłatę oraz służy kontroli kosztów wynagrodzeń i tzw. narzutów na wynagrodzenia, jak również rozrachunków z poszczególnymi pracownikami i instytucjami publicznoprawnymi.

Na pracodawcy spoczywa także obowiązek prawidłowego rozliczenia z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych z tytułu wypłaconych pracownikom wynagrodzeń.

Nasza oferta daje gwarancję poprawności dokonywanych rozliczeń oraz pełną dokumentację zarówno dla pracowników, instytucji zewnętrznych jak i potrzeb wewnętrznych klienta. Eksperci Grupy Gumuka służą kompleksową pomocą zarówno w zakresie bieżącej obsługi płacowej jak i kontaktach z zewnętrznymi organami nadzoru. Służymy wsparciem merytorycznym, sprawując stały nadzór nad poprawnością stosowanych przez klienta rozwiązań oraz kompletnością dokumentacji.

Nasza oferta obejmuje:

  • naliczanie wynagrodzeń
  • przygotowywanie elektronicznych przelewów wynagrodzeń,
  • sporządzanie i wysyłanie deklaracji do ZUS, US, PFRON,
  • sporządzanie i dostarczanie informacji przeznaczonych dla pracowników - „pasków z wynagrodzeń”,
  • przygotowywanie raportów dla potrzeb kontrolingu według wzoru uzgodnionego z klientem,
  • przekazywanie informacji o kwotach zobowiązań publiczno – prawnych,
  • sporządzanie rocznych deklaracji do ZUS i US,
  • obsługa kontroli ZUS, US, PIP.


Nowoczesny program kadrowo-płacowy pozwala na:

  • pełną współpracę z systemem księgowym,
  • tworzenie elektronicznych plików przelewowych z wynagrodzeń, które mogą być zaczytywane bezpośrednio do banku z którego realizowane są wypłaty wynagrodzeń,
  • wysoki poziom zabezpieczeń - zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz przepisami szczególnymi w tym zakresie,
  • szerokie możliwości tworzenia raportów i zestawień dostosowywanych każdorazowo indywidualanie do potrzeb klienta,
  • w pełni bezpieczny, zdalny dostęp klienta do programu, z możliwością podglądu wykonywanych przez nas operacji oraz samodzielnego generowania raportów.

Omnibusy to wielotematyczne sondaże konsumenckie i/lub biznesowe, które z założenia są przeprowadzane przez firmę badawczą dla wielu klientów jednocześnie. Taki charakter badania sprawia, że klient może zamówić w omnibusie cały blok pytań, ale możliwe jest również zadanie tylko jednego lub dwóch pytań na określony temat. Kwestionariusz jest zatem zwykle zbiorem pytań dotyczącym odmiennych problemów, którymi są zainteresowane różne firmy zamawiające badanie. Badania przeprowadzane są cyklicznie, w regularnych odstępach czasu, na reprezentatywnych próbach respondentów z określonego obszaru (np. miasta, województwa, całego kraju). Bardzo często firmy badawcze korzystają z opracowanych dla badań omnibusowych baz danych respondentów, którzy wyrażają zgodę, aby cyklicznie brać udział w tego typu badaniach.

Standardowo badania omnibusowe realizowane będą techniką CATI – kwestionariuszowego wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo. Dopuszczalna jest również metoda sondażu ulicznego, ankiet CAWI (internetowych) czy audytoryjnych – przy realizacji specyficznych badań możliwych do wykonania przy zastosowaniu tych technik.

Do głównych zalet badań omnibusowych należy zaliczyć krótki czas ich realizacji (Zamawiający bardzo szybko otrzymuje zwrotną informację na temat wyników przeprowadzonych badań) oraz niski koszt (każda organizacja płaci tylko za „swoje” pytania, a w ramach jednego omnibusa realizuje się badania dla kilku firm zamawiających, co znacząco obniża koszty). Dzięki temu omnibusy stają się coraz bardziej popularnym sposobem realizacji badań.

Statystycy firmy Grupa Gumułka oferują Państwu statystyczne opracowanie zgromadzonego materiału badawczego. Oferta skierowana jest do osób prywatnych, firm i instytucji, które prowadzą różnego rodzaju badania zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym.

W oparciu o wyniki przeprowadzonych przez Państwa badań, nasi pracownicy wykonają pogłębioną analizę danych wykorzystując różne metody statystyczne, począwszy od przeprowadzenia prostej analizy statystycznej (badanie struktury zbiorowości) po zastosowanie bardziej zaawansowanych metod ich opracowywania.

W ramach prowadzonych analiz statystycznych wykorzystujemy szeroką gamę metod, w tym m.in.:

  • statystykę opisową,
  • analizy porównawcze jedno i wielowymiarowe (m.in. analiza wariancji ANOVA, MANOVA, skalowanie wielowymiarowe, analiza korespondencji, analiza skupień, analiza czynnikowa),
  • analizy zależności między badanymi zmiennymi oraz tworzenie modeli z wykorzystaniem m.in. regresji wielorakiej.


Realizując analizy statystyczne wykorzystujemy profesjonalne oprogramowanie służące opracowaniu wyników badań. Analizy przedstawione są w sposób przystępny i zrozumiały, z wykorzystaniem graficznej prezentacji danych.

Dzięki skorzystaniu z naszej oferty uzyskają Państwo profesjonalnie opracowane wyniki prowadzonych badań.

Ewaluacja jest systematyczną i obiektywną oceną danego przedsięwzięcia, najczęściej projektu lub zestawu działań z określonym celem, tj. jego założeń, procesu realizacji i rezultatów pod względem określonych kryteriów. Ewaluacja powinna dostarczyć rzetelnych i przydatnych informacji o obiekcie badania, wspierając w ten sposób proces decyzyjny oraz współdziałanie wszystkich zaangażowanych w realizację przedsięwzięcia partnerów. Badanie ewaluacyjne jest procesem, w którym współuczestniczą zleceniodawca, zleceniobiorca i inne podmioty zainteresowane rezultatami badania. Kluczowe dla badania jest wspólne ustalenie zakresu kryteriów ewaluacyjnych, pośród których najważniejsze to:

  • skuteczność – pozwala określić, czy osiągnięto zakładane cele,
  • efektywność – polega na porównaniu zaangażowanych zasobów z osiągnięciami na poziomie produktów, rezultatów lub oddziaływania przedsięwzięcia,
  • trafność – pozwala ocenić zgodność celów przedsięwzięcia z potrzebami szeroko zdefiniowanych grup odbiorców,
  • użyteczność – polega na porównaniu potrzeb grup odbiorców z osiągnięciami danego przedsięwzięcia,
  • trwałość – polega na określeniu trwałości efektów przedsięwzięcia po zakończeniu jego realizacji.

Celami badania ewaluacyjnego są najczęściej:

  • badanie efektywności i skuteczności podejmowanych w ramach przedsięwzięcia działań,
  • identyfikacja słabych i mocnych stron przedsięwzięcia,
  • sygnalizowanie pojawiających się problemów oraz określenie możliwych sposobów ich przeciwdziałaniu,
  • określanie stopnia zgodności realizacji i rezultatów przedsięwziecia z przyjętymi założeniami.

Na podstawie określonych przez Zamawiającego kryteriów ewaluatorzy opracowują koncepcję badania. Punktem wyjścia dla badania ewaluacyjnego jest określenie pytań ewaluacyjnych (badawczych), na które odpowiedzi znajdywane będą poprzez zastosowanie szerokiego wachlarza metod i technik badawczych. Do najczęściej stosowanych w badaniach ewaluacyjnych metod należą: analiza desk research (analiza dokumentów), wywiady kwestionariuszowe przeprowadzane różnego rodzaju technikami (telefoniczne-CATI, osobiste PAPI lub CAPI, internetowe – CAWI), indywidualne wywiady pogłębione, zogniskowane wywiady grupowe. Zebrane w trakcie badania dane poddawane są analizie statystycznej oraz jakościowej.

Efektem pracy badawczej jest raport ewaluacyjny, którego wnioski i rekomendacje służą do refleksji nad przedsięwzięciem. Ewaluacja jest użyteczna, gdy jej wyniki zostaną wdrożone.