HR
Dział Badań Marketingowych posiada bogate doświadczenie w wielu typach badań marketingowych, zapewniając swoim klientom najwyższy poziom usług w zakresie projektów ilościowych i jakościowych.
W realizacji każdego projektu staramy się interpretować uzyskane dane w szerszym kontekście marketingowym, łącząc wiedzę z różnych dziedzin i różnych źródeł.
Efektem takiego działania są proponowane klientom po zrealizowaniu badania, panele dyskusyjne, audyty wewnętrzne i konsultacje strategiczne w dziedzinie komunikacji marketingowej.
TYPY REALIZOWANYCH PRZEZ NAS BADAŃ:
- BADANIA EKSPERCKIE
- BADANIE MARKI I KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
- BADANIE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI
- BADANIE INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW I USŁUG
- BADANIE LOJALNOŚCI I SATYSFAKCJI KLIENTA
- BADANIE PROJEKTÓW REKLAM
Dział Badań Marketingowych w ramach prowadzonych badań oferuje również Audyty Marketingowe
AUDYT MARKETINGOWY
Celem audytu jest usprawnienie planowania marketingowego poprzez określenie potrzeb marketingowych przedsiębiorstwa w obszarach:
- instrumentów marketingowych związanych z produktem (usługą)
- instrumentów marketingowych związanych z promocją
- instrumentów marketingowych związanych z dystrybucją
- instrumentów marketingowych związanych z ceną
SPECJALIZACJE BRANŻOWE dla Badań Marketingowych
Rynek usług finansowych i ubezpieczeniowych
Rynek budowlany
Rynek usług doradztwa personalnego
Rynek usług outsourcingowych
Rynek farmaceutyczny
Rynek motoryzacyjny
Rynek developerski
Badania dla samorządów
Badania dotyczące wystroju wnętrz - rynek płytek ceramicznych, rynek meblarski, rynek materiałów do wykańczania wnętrz
Badania dotyczące alternatywnych rozwiązań energetycznych
ATUTY I KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ GUMUŁKA
Dzięki dużej elastyczności w podejściu do badań marketingowych oferujemy naszym klientom szeroką gamę usług ściśle dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań. Mamy duże doświadczenie w trudnych projektach, które realizujemy w taki sposób, by dostarczane wnioski nie były powierzchowne. Efektem naszej pracy są czytelne i zrozumiałe zalecenia, dotyczące tego, co firma powinna uczynić by rozwiązać problem, polepszyć pozycję na rynku, czy skutecznie zwiększyć sprzedaż. Nasi klienci otrzymują od nas rzetelne informacje, niezbędne do reagowania na nowe potrzeby rynku, podejmowania decyzji związanych z rozwojem ich działalności.
Pokazujemy nowe wartości, by klient mógł dokonać zmian i wprowadzić innowacje. Są to realne korzyści dla klienta, który wie, jak działać.
"Przestańcie polegać na informacjach o mnie i zacznijcie zwracać uwagę na informacje ode mnie."
Klient
METODY
METODY JAKOŚCIOWE:
Wywiad pogłębiony (In-depth Interviews)- badanie jakościowe, polegające na wywiadzie pogłębionym z jednym respondentem. W badaniu nie biorą udziału osoby trzecie. Wywiady pogłębione pozwalają na dotarcie do emocjonalnych i motywacyjnych wzorców zachowań. Stosowane są także w sytuacji, gdy temat badań jest drażliwy, a także, gdy przeprowadzenie wywiadu grupowego z daną kategorią badanych jest niemożliwe lub szczególnie utrudnione.
Zogniskowany wywiad grupowy (Focus Group Interview)- to dyskusja prowadzona przez moderatora w grupie celowo dobranych 6-8 osób. Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu, problemu. Aktualnie najczęściej stosowana metoda badań jakościowych. FGI szczególnie często stosujemy w badaniach, gdzie pojawia się problem dyskusyjny, często kontrowersyjny, jak również w badaniu zachowań konsumenckich, badaniach wizerunku, badaniach pozycjonowania marki i efektywności przekazu reklamowego.
Grupa dynamiczna - jest jedną z metod przeprowadzania badań fokusowych. Polega na tym, że podczas wykonywania badania dla każdej przepytywanej grupy zmienia się scenariusz wywiadu. Grupę dynamiczną wykorzystuje się najczęściej w przypadku badań koncepcji reklamowych.
Panel dyskusyjny - stanowi grupę osób, tzw. panelistów, która jest wielokrotnie poddawana badaniu, aby móc zaobserwować zmiany określonych parametrów zachodzących z upływem czasu.
Grupa kreatywna - jest najczęściej formą uwieńczenia badania, nosi cechy burzy mózgów.
Grupa Kreatywna służy wykonaniu zadań twórczych, np. wymyśleniu koncepcji do wykreowania produktu i sposobu jego promocji – celem tej metody jest wyłonienie ciekawych pomysłów, również koncepcji dotyczących nowych rozwiązań (np. tworzenie oryginalnych wzorów w meblarstwie, ceramice) w badaniu biorą udział osoby wyselekcjonowane podczas wcześniejszych grup fokusowych.
Badania eksploracyjne - są to badania, których celem jest zidentyfikowanie jakiegoś problemu, zrozumienie istoty zjawiska lub procesu, jak również ustalenie zakresu potrzebnych danych. Badania tego typu są podejmowane bez pełnej znajomości jak je przeprowadzić. Badamy przede wszystkim problemy, trudne sprawy, zbieramy ciekawe pomysły, innowacyjne, pobudzamy kreatywność, tworzymy nowe wzory oraz rozwój firmy.
Mystery Shopping ("Tajemniczy Klient") jest techniką badawczą służącą oszacowaniu i poprawie standardu usług świadczonych klientom.
Badanie Tajemniczy Klient polega na zaangażowaniu specjalnie przeszkolonych obserwatorów, którzy, wcielając się w rolę klientów, zbierają potrzebne informacje. Ocenę jakości usług uzyskuje się poprzez porównanie osiąganego poziomu z założonymi celami oraz z poziomem konkurentów
W STOSOWANYCH METODACH JAKOŚCIOWYCH WYKORZYSTUJEMY LICZNE TECHNIKI PROJEKCYJNE:
Techniki projekcyjne - są to techniki stosowane na poziomie emocjonalnym, gdy badający nie mają pewności, czy respondenci będą potrafili bądź chcieli odpowiedzieć na zadawane pytania. Pytania w tej technice zadawane są w sposób pośredni, dzięki czemu respondenci chętniej dzielą się swoimi przemyśleniami.
Realizując badania tworzymy często autorskie techniki projekcyjne dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Ponadto stosujemy standardowe techniki:
Kolaż (collage) - jest techniką badawczą, którą stosuje się przy badaniach jakościowych. Technika kolaży polega na tym, że osoby badane tworzą obrazy, np. z wycinków prasowych. Obrazy te mają zilustrować konkretny problem marketingowy, np. zinterpretować wizerunek marki.
Personifikacja - choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, każda marka posiada swoją osobowość. Personifikacja polega na opisaniu marki jako osoby.
Brand party - to rozszerzenie personifikacji. Wyobrażamy sobie, że marki-osoby przyjeżdżają na spotkanie lub przyjęcie i opisujemy nie tylko ich wygląd i charakter, ale także przebieg spotkania. Wyniki umożliwiają analizę wizerunku marki oraz jej pozycję na rynku.
METODY ILOŚCIOWE:
Telefoniczny wywiad kwestionariuszowy wspomagany komputerowo (CATI)
Wywiady osobiste ze wspomaganiem komputerowym – (CAPI)
Kwestionariusz internetowy (CAWI)
Ankiety (PAPI)
Ankieta audytoryjna
"Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana"
Peter Drucker
Pracownia Badań Społecznych zajmuje się badaniem opinii oraz rynku pod kątem określonych zagadnień. Badania te polegają na wyszukaniu zależności przyczynowo-skutkowych pomiędzy wieloma zmiennymi. Zmienne te to np. płeć, stanowisko, wiek czy wykształcenie. Na postawie badań społecznych można określić postawy społeczeństwa, trendy czy przekonania.
Grupa Gumułka w obrębie Pracowni Badań Społecznych oferuje przeprowadzenie:
- badań marketingowych;
- badań ewaluacyjnych;
- analiz statystycznych;
- badań omnibusowych.
Oferujemy Państwu pełny zestaw badań ewaluacyjnych i marketingowych dla potrzeb prywatnych przedsiębiorstw i jednostek publicznych. Posiadamy studio CATI i prężnie działającą sieć ankieterów. W procesie badań ewaluacyjnych i marketingowych wykorzystujemy zarówno metody ilościowe i jakościowe, a uzyskane dane analizujemy stosując profesjonalne modele analiz statystycznych.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat oferowanych przez nas usług, a także do kontaktu z naszymi specjalistami.
Grupa Gumułka, posiłkując się doświadczeniem i wiedzą swoich ekspertów, świadczy usługi dla przedsiębiorców korzystających lub ubiegających się o pomoc publiczną w różnych formach oraz instytucji udzielających pomocy publicznej w zakresie doradztwa i szkoleń, obejmujących wspólnotowe zasady udzielania pomocy publicznej oraz krajową procedurę postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w tym w szczególności:
- przeprowadzania testu pomocy publicznej polegającego na ustaleniu, czy w danej transakcji występuje pomoc publiczna, tzn. czy transfer zasobów przypisywany władzy publicznej cechują łącznie cztery następujące przesłanki: transfer ten skutkuje przysporzeniem na rzecz określonego podmiotu, na warunkach korzystniejszych niż rynkowe; transfer ten jest selektywny – uprzywilejowuje określone podmioty lub wytwarzanie określonych dóbr; w efekcie tego transferu występuje lub może wystąpić zakłócenie konkurencji; transfer ten wpływa na wymianę gospodarczą między krajami członkowskimi,
- stosowania zasady de minimis,
- stosowania wyłączeń grupowych i zasady udzielania pomocy w zakresie objętym wyłączeniami grupowymi,
- stosowania zasad określonych w orzeczeniu ETS w sprawie Altmark Trans,
- zasady obliczania wielkości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach,
- optymalizacji składanych wniosków pod kątem wykluczenia pomocy publicznej.
Efektem współpracy z Grupą Gumułka jest otrzymanie opinii, która daje jasną odpowiedź czy w projekcie występuje pomoc publiczna, co umożliwia podjęcie stosownych działań w celu jej wykluczenia, co jednocześnie przekłada się na późniejsze pozytywne rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie.
Opinia podatkowa jest podstawowym instrumentem pozwalającym na zminimalizowanie ryzyka podjęcia przez przedsiębiorcę niewłaściwych decyzji w zakresie stosowania przepisów podatkowych. Jest to szczególnie ważne w dobie często zmieniających się przepisów prawa podatkowego, które niejednokrotnie cechują się dużym stopniem skomplikowania. Opinia podatkowa jest kompleksową, pisemną odpowiedzią na zadane przez klienta pytanie dotyczące konkretnej sprawy. Zawiera ona opis stanu faktycznego sprawy, wskazanie stosownych przepisów prawa oraz analizę zagadnienia, w której wskazujemy sposób rozwiązania problemu podatkowego. Analiza zagadnienia przeprowadzana jest na gruncie nie tylko polskich, ale i międzynarodowych przepisów podatkowych, interpretacji wydawanych przez organy podatkowe, a także orzecznictwa sądów powszechnych, administracyjnych i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.
Opinie podatkowe tworzone są przez doradców podatkowych Grupy Gumułka w oparciu o ich rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie. W efekcie, zwiększają one pewność przedsiębiorcy, że jego sposób postępowania jest bezpieczny na gruncie podatkowym, co może mieć znaczenie z punktu widzenia ewentualnej odpowiedzialności karno-skarbowej. Profesjonalne opinie podatkowe Grupy Gumułka stanowią tym samym istotny element w planowaniu, a także realizacji działań gospodarczych klientów. Ponadto, mogą one stanowić linię argumentacyjną broniącą stanowiska przedsiębiorcy przed organami podatkowymi, zwłaszcza w przypadku kontroli, a także w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym.