Prowadzenie ksiąg rachunkowych to kompleksowa usługa prowadzona w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości oraz przepisy podatkowe. W ramach powierzonej usługi całość spraw księgowych prowadzi zespół księgowy posiadający odpowiednie przygotowanie oraz fachową wiedzę w tym zakresie. Zespół księgowy tworzą: Księgowi, Starszy Księgowy oraz Menadżer Działu.

Terminowe dostarczanie dokumentów przez klientów, zachowanie odpowiednich procesów obiegu dokumentacji, ich opatrzenie o stosowne opisy/wyjaśnienia (np. stanowiska kosztów) pozwala na sprawne i rzetelne przeprowadzenie procesu księgowania, weryfikacji wprowadzonych danych, uzgodnienia kont księgowych oraz przygotowanie odpowiednich deklaracji i sprawozdań, będących wynikiem całości prac. Usługa prowadzona jest na nowoczesnym programie księgowym, który pozwala na współprace z modułem płacowo – kadrowym.

Pełny zakres usług prowadzenia ksiąg oraz usług dodatkowych zawiera:

  • sporządzenie i wdrożenie polityki rachunkowości;
  • przygotowanie dokumentów do zaewidencjonowania (klasyfikacja do odpowiednich dzienników, ich sprawdzenie pod względem formalnym i rachunkowym, wyjaśnienia niejasności z klientem);
  • ewidencja dowodów oraz ewentualne korygowanie zapisów (nadanie numeracji, dekretacja oraz wydruk dekretów);
  • prowadzenie ewidencji sprzedaży oraz zakupu VAT zgodnie z przepisami ustawy o VAT;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych, wnip oraz przygotowanie planu amortyzacji;
  • terminowe przygotowywanie i wysyłanie deklaracji/informacji podatkowych oraz informowanie klientów o wysokości zobowiązań podatkowych;
  • sporządzanie i składanie sprawozdań dla GUS, NBP oraz innych organów – w zakresie wynikającym z prowadzonych ksiąg;
  • udzielanie wyjaśnień z zakresu dokumentów, zapisów księgowych;
  • obsługa kontroli podatkowych oraz innych organów;
  • obsługa w zakresie badania/przeglądu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta;
  • sporządzanie wydawnictw (zestawienia obrotów i sald, dzienników, rejestrów podatkowych;
  • sporządzanie sprawozdania rocznego;
  • archiwizacja dokumentów księgowych do momentu przygotowania sprawozdania finansowego.

Dzięki bogatemu doświadczeniu pracowników Grupy Gumułka klient uzyskuje następujące korzyści z powierzenia usługi:

  • szybką i terminową realizację usługi,
  • usługę oferowaną na wysokim poziomie przez zespół profesjonalistów,
  • bezpieczeństwo w związku z powierzeniem prowadzenia usługi osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie,
  • korzyści finansowe polegające na mniejszym zatrudnieniu,
  • możliwość zachowania tajemnicy danych finansowych i płacowych.

Usługa skierowana jest do klientów tworzących własne działy księgowości lub chcących dokonać reorganizacji działów już istniejących. Doradztwo w zakresie organizacji księgowości polega na poznaniu procesów zachodzących u klienta i wypracowaniu modelu funkcjonowania służb księgowych adekwatnego do jego potrzeb i uzasadnionego z punktu widzenia ekonomicznego.

Doradztwo w zakresie organizacji księgowości przebiega wieloetapowo i składa się z następujących czynności:

  • zapoznanie się z procesami finansowymi, księgowymi i pozaksięgowymi, w których uczestniczą służby księgowe,
  • identyfikacja zadań i czynności realizowanych przez służby finansowe i księgowe w zidentyfikowanych procesach,
  • określenie zakresu koniecznych zmian,
  • określenie korzyści wynikających z wdrożenia proponowanych zmian,
  • określenie skutków i ryzyk wynikających z wdrożenia zmian,
  • wypracowanie propozycji metody i harmonogramu wdrożenia rekomendowanych zmian w organizacji służb finansowych i księgowych


Dodatkowo na życzenie klienta możliwy jest nadzór nad procesem wdrażania zaproponowanych zmian, jak również okresowy audyt realizacji procesów.

Dzięki bogatemu doświadczeniu pracowników Grupy Gumułka klient, powierzając wykonanie usługi, uzyskuje następujące korzyści:

  • terminowe wykonanie usługi,
  • usługę oferowaną na wysokim poziomie przez zespół profesjonalistów,
  • pewność i bezpieczeństwo w związku z powierzeniem prowadzenia usługi osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie,
  • ciekawe i nowoczesne rozwiązania.

Usługa polega na wsparciu klienta w przygotowaniu informacji niezbędnych do złożenia wniosku kredytowego, jak i pomocy w wypełnieniu wniosku.

Do wniosku kredytowego klient zobowiązany jest załączyć szereg dodatkowych dokumentów i informacji, których sporządzenie jest czasochłonne i wymaga odpowiedniej wiedzy, dlatego powierzenie usług wyspecjalizowanej i doświadczonej firmie gwarantuje klientowi komfort i bezpieczeństwo.

Najczęściej występujące dokumenty składane z wnioskiem kredytowym to:

  • bilans i rachunek wyników za rok ubiegły (ew. za lata wcześniejsze wraz z protokołami weryfikacji) oraz aktualne sprawozdanie finansowe,
  • informacja o przewidywanej w okresie kredytowania sytuacji finansowo-majątkowej i płatniczej (wielkość sprzedaży, kosztów, wyniku finansowego oraz kształtowanie się wielkości bilansowych), często w formie tzw. "biznes planu",
  • zaświadczenie o uregulowaniu zobowiązań podatkowych, o które aplikuje się do Urzędu Skarbowego i ZUS,
  • dokumenty założycielskie podmiotów gospodarczych, aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej,
  • przy kredycie inwestycyjnym będą to dodatkowo: zbiorcze zestawienie kosztów przedsięwzięcia, analiza finansowa projektu inwestycyjnego, informacja o celowości i opłacalności realizowanego zadania.


Dzięki bogatemu doświadczeniu pracowników Grupy Gumułka klient korzystając z naszej usługi uzyskuje następujące korzyści:

  • terminowe i kompleksowe wykonanie usługi,
  • usługę oferowaną na wysokim poziomie przez zespół profesjonalistów,
  • pewność i bezpieczeństwo w związku z powierzeniem prowadzenia usługi osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie.

Administrator Bezpieczeństwa Informacji to osoba odpowiedzialna za poziom bezpieczeństwa danych osobowych w ramach systemu informatycznego. Działanie Administratora Bezpieczeństwa Informacji polega na zarządzaniu dostępem do danych osobowych, w tym ograniczanie dostępu osobom niepowołanym oraz podejmowaniu odpowiednich działań w momencie wykrycia naruszeń mających miejsce w systemie zabezpieczeń.

Grupa Gumułka Sp. z o. o. w zakresie IT proponuje usługę administracji bezpieczeństwa informacji, która polega na przejęciu obowiązków należących do Administratora Bezpieczeństwa Informacji przez naszego wykwalifikowanego specjalistę, posiadającego ogromną wiedzę popartą praktyką.
Oferujemy nadzór w zakresie zarówno organizacyjnym jak i technicznym. Nasza usługa ukierunkowana jest na długofalową współpracę.

Dzięki podjęciu współpracy z naszą firmą klient zyskuje gwarancję kompleksowo wykonanej usługi, ciągłości działania, zredukowania kosztów dokształcania pracowników do pełnienia wyżej wymienionej funkcji, przejęcia odpowiedzialności oraz stały dostęp do specjalistycznej wiedzy.

Głównymi zadaniami należącymi do ABI jest:

  • tworzenie dokumentacji wymaganej ustawą o ochronie danych osobowych oraz jej aktualizacja,
  • doskonalenie procesów przetwarzania dokumentacji,
  • określanie zakresu obowiązków i odpowiedzialności w zakresie bezpieczeństwa informacji,
  • prowadzenie ewidencji osób, które upoważnione są do przetwarzania danych osobowych,
  • kontakty z biurem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • audyty poprawności procesów związanych z bezpieczeństwem informacji,
  • nadzór nad współpracą z podmiotami zewnętrznymi w sprawach powierzania danych osobowych,
  • prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie ochrony danych osobowych,
  • kontrola ochrony pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe,
  • archiwizacja i tworzenie kopii zapasowych zbiorów danych osobowych,
  • natychmiastowa reakcja w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych,
  • obecność Administratora Bezpieczeństwa Informacji w momencie kontroli GIODO.


Działania jakie podejmowane są przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji uzależnione są w szczególności od architektury systemu informatycznego, w którym firma zamierza przetwarzać lub przetwarza dane, zastosowanego oprogramowania systemowego oraz narzędzi użytych do zarządzania bazą danych.

Wszystkie działania podejmowane w ramach usługi outsourcingowej Administratora Bezpieczeństwa Informacji zgodne są z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o Ochronie Danych Osobowych wraz z przyjętymi nowelizacjami oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych.

„Bezpieczeństwo to nie stan, ale ciągły proces” – Computerworld