Administrator Bezpieczeństwa Informacji to osoba odpowiedzialna za poziom bezpieczeństwa danych osobowych w ramach systemu informatycznego. Działanie Administratora Bezpieczeństwa Informacji polega na zarządzaniu dostępem do danych osobowych, w tym ograniczanie dostępu osobom niepowołanym oraz podejmowaniu odpowiednich działań w momencie wykrycia naruszeń mających miejsce w systemie zabezpieczeń.

Grupa Gumułka Sp. z o. o. w zakresie IT proponuje usługę administracji bezpieczeństwa informacji, która polega na przejęciu obowiązków należących do Administratora Bezpieczeństwa Informacji przez naszego wykwalifikowanego specjalistę, posiadającego ogromną wiedzę popartą praktyką.
Oferujemy nadzór w zakresie zarówno organizacyjnym jak i technicznym. Nasza usługa ukierunkowana jest na długofalową współpracę.

Dzięki podjęciu współpracy z naszą firmą klient zyskuje gwarancję kompleksowo wykonanej usługi, ciągłości działania, zredukowania kosztów dokształcania pracowników do pełnienia wyżej wymienionej funkcji, przejęcia odpowiedzialności oraz stały dostęp do specjalistycznej wiedzy.

Głównymi zadaniami należącymi do ABI jest:

  • tworzenie dokumentacji wymaganej ustawą o ochronie danych osobowych oraz jej aktualizacja,
  • doskonalenie procesów przetwarzania dokumentacji,
  • określanie zakresu obowiązków i odpowiedzialności w zakresie bezpieczeństwa informacji,
  • prowadzenie ewidencji osób, które upoważnione są do przetwarzania danych osobowych,
  • kontakty z biurem Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych,
  • audyty poprawności procesów związanych z bezpieczeństwem informacji,
  • nadzór nad współpracą z podmiotami zewnętrznymi w sprawach powierzania danych osobowych,
  • prowadzenie szkoleń dla pracowników w zakresie ochrony danych osobowych,
  • kontrola ochrony pomieszczeń, w których przetwarzane są dane osobowe,
  • archiwizacja i tworzenie kopii zapasowych zbiorów danych osobowych,
  • natychmiastowa reakcja w przypadku naruszenia bezpieczeństwa danych osobowych,
  • obecność Administratora Bezpieczeństwa Informacji w momencie kontroli GIODO.


Działania jakie podejmowane są przez Administratora Bezpieczeństwa Informacji uzależnione są w szczególności od architektury systemu informatycznego, w którym firma zamierza przetwarzać lub przetwarza dane, zastosowanego oprogramowania systemowego oraz narzędzi użytych do zarządzania bazą danych.

Wszystkie działania podejmowane w ramach usługi outsourcingowej Administratora Bezpieczeństwa Informacji zgodne są z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o Ochronie Danych Osobowych wraz z przyjętymi nowelizacjami oraz Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie dokumentacji przetwarzania danych osobowych oraz warunków technicznych i organizacyjnych.

„Bezpieczeństwo to nie stan, ale ciągły proces” – Computerworld


Grupa Gumułka zaprasza na szkolenia zewnętrzne, w szczególności z zakresu rachunkowości, podatków, pomocy publicznej oraz rachuby i kadr. Nasze szkolenia są zawsze dopasowane do indywidualnych potrzeb Klienta. Przeprowadzana analiza potrzeb szkoleniowych przedsiębiorstwa pozwala na sporządzenie oferty na miarę zainteresowania klienta. Powstające programy szkolenia są na bieżąco modyfikowane, by sprostać najbardziej wygórowanym oczekiwaniom odbiorcy. Każdy z przygotowywanych projektów zawiera w sobie niezbędne elementy do przeprowadzenia efektywnego szkolenia. Tematyka prowadzonych kursów, ich intensywność oraz poziom uszczegółowienia jest wyznacznikiem oczekiwań odbiory naszej oferty.

Oprócz kwestii programowej dopasowujemy do Państwa również formę prowadzonych projektów. W naszej ofercie znajdą Państwo wykłady, jak również elementy ćwiczeń praktycznych. Realizowane podczas szkoleń case’y wykorzystują przykłady codziennej pracy uczestników kursu. Zdobyta wiedza pozwala na zastosowanie pokazanych rozwiązań w wykonywanej pracy.

Prowadzone przez nas kursy realizujemy w dogodnym dla Państw czasie oraz miejscu. Długość trwania warsztatu jest dostosowana do poziomu zaawansowania omawianych zagadnień, jak również wymagań stawianych przez odbiorcę.

Kiedy warto wybrać ofertę szkolenia zewnętrznego?

  • Kiedy chcecie Państwo, aby oferta szkoleniowa była uszyta na miarę Państwa potrzeb.
  • Kiedy chcecie Państwo mieć wkład w przygotowywany program szkolenia.
  • Kiedy chcecie, aby Państwa pracownicy szkolili się w kameralnym gronie.
  • Kiedy zależy Państwu na szkoleniu w dogodnym dla Państwa czasie i miejscu.
  • Kiedy zależy Państwu na sprawdzonych programach szkoleniowych oraz sprawdzonej kadrze trenerskiej.


Proponowane szkolenia:

Finansowanie projektów B+R.

Źródła finansowe projektów inwestycyjnych.

Identyfikacja ryzyk w projektach informatycznych.

Wdrażanie rozwiązań opartych o hurtownie danych.

Nowelizacja ustawy Prawo zamówień publicznych.

Jak wygrać przetarg, prawo zamówień publicznych, SIWZ?

Prawo prasowe w praktyce, czyli o czym warto i trzeba pamiętać w kontaktach z dziennikarzami.

Organizacja pracy biura prasowego.

Audyt personalny w Jednostkach Samorządu Terytorialnego - praktyczne podejście.

Idealny pracownik w dobie kryzysu.

Grupa Gumułka świadczy profesjonalną usługę przygotowania programu restrukturyzacji. Celem usługi jest zaprogramowanie realnych i efektywnych do wdrożenia zmian w organizacji, a wynikiem usprawnienie działań organizacji w obszarach zatrudnienia, infrastruktury oraz zarządzania. Główne założenia programu restrukturyzacji opierają się na zasadach: kompleksowości działań, eliminacji źródeł problemu oraz realności i zasadności podejmowanych zmian.

Program restrukturyzacyjny dostosowany jest zawsze do potrzeb organizacji, która w zależności od pozycji rynkowej nastawiona jest na działania rozwojowe, naprawcze bądź dostosowawcze. W odniesieniu do tych zmiennych istotne jest podjęcie działań stabilizacyjnych oraz przywrócenie zaufania grupom interesariuszy i przekonania ich o zasadności podejmowanych przez kadrę zarządzającą działań.

Program restrukturyzacji uwzględnia następujące działania:

  • przeprowadzenie analizy ekonomicznej i finansowej,
  • przedstawienie procesu wdrożenia działań restrukturyzacyjnych z podziałem na etapy wraz z oceną ich efektywności,
  • przedstawienie prognozy finansowej z uwzględnieniem realizacji podjętych działań restrukturyzacyjnych,
  • określenie sposobu monitoringu procesu restrukturyzacji,
  • analizę kluczowych czynników sukcesu,
  • przebudowę struktury organizacyjnej z nastawieniem na maksymalizację jej efektywności,
  • zagadnienia majątkowe, podatkowe i prawne,
  • koszty wprowadzenia zmian.

Należy mieć świadomość, że zmiany w obszarze organizacji i zarządzania naruszają istniejące powiązania wewnętrzne i zewnętrzne. Wieloletnie doświadczenie naszego zespołu pozwala na przewidywanie skutków proponowanych zmian oraz wypracowanie takich rozwiązań, które mają realne szanse na wdrożenie i przyniesienie korzyści dla funkcjonowania organizacji.

Pracownicy są najcenniejszym kapitałem. Ich kluczowe umiejętności, cechy i wiedza znacznie wpływają na osiągnięcie dodatkowego wyniku finansowego firmy oraz zdolność do przystosowania się do zmiany w burzliwym otoczeniu. Ocena okresowa pozwala na bieżące monitorowanie poziomu kompetencji, a także sprawne podejmowanie działań w wspierających ich rozwój. Dzieli się na: ocenę ewaluacyjną (ex post - zorientowaną na ocenę uzyskiwanych efektów pracy) oraz ocenę rozwojową (ex ante - zorientowaną na ocenę kompetencji ukierunkowanych na rozwój potencjału pracowników.  Przedstawienie wyników ocen jest doskonałym momentem na wyznaczenie celów do realizacji na kolejny okres, a więc poprawy tych obszarów, które wymagają zmiany. Pracownik otrzymuje informację zwrotną co do oceny jego pracy oraz możliwość rozwoju poprzez zdiagnozowane na tej podstawie potrzeb szkoleniowych. Nasi eksperci przygotują narzędzie oceny w oparciu o Państwa potrzeby i specyfikę firmy.