Dział Badań Marketingowych posiada bogate doświadczenie w wielu typach badań marketingowych, zapewniając swoim klientom najwyższy poziom usług w zakresie projektów ilościowych i jakościowych.

W realizacji każdego projektu staramy się interpretować uzyskane dane w szerszym kontekście marketingowym, łącząc wiedzę z różnych dziedzin i różnych źródeł.

Efektem takiego działania są proponowane klientom po zrealizowaniu badania, panele dyskusyjne, audyty wewnętrzne i konsultacje strategiczne w dziedzinie komunikacji marketingowej.

TYPY REALIZOWANYCH PRZEZ NAS BADAŃ:

  • BADANIA EKSPERCKIE
  • BADANIE MARKI I KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
  • BADANIE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI
  • BADANIE INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW I USŁUG
  • BADANIE LOJALNOŚCI I SATYSFAKCJI KLIENTA
  • BADANIE PROJEKTÓW REKLAM

 

Dział Badań Marketingowych w ramach prowadzonych badań oferuje również Audyty Marketingowe

AUDYT MARKETINGOWY

Celem audytu jest usprawnienie planowania marketingowego poprzez określenie potrzeb marketingowych przedsiębiorstwa w obszarach:

  • instrumentów marketingowych związanych z produktem (usługą)
  • instrumentów marketingowych związanych z promocją
  • instrumentów marketingowych związanych z dystrybucją
  • instrumentów marketingowych związanych z ceną

 

SPECJALIZACJE BRANŻOWE dla Badań Marketingowych

Rynek usług finansowych i ubezpieczeniowych
Rynek budowlany
Rynek usług doradztwa personalnego
Rynek usług outsourcingowych
Rynek farmaceutyczny
Rynek motoryzacyjny
Rynek developerski
Badania dla samorządów
Badania dotyczące wystroju wnętrz - rynek płytek ceramicznych, rynek meblarski, rynek materiałów do wykańczania wnętrz
Badania dotyczące alternatywnych rozwiązań energetycznych

 

ATUTY I KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ GUMUŁKA


Dzięki dużej elastyczności w podejściu do badań marketingowych oferujemy naszym klientom szeroką gamę usług ściśle dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań. Mamy duże doświadczenie w trudnych projektach, które realizujemy w taki sposób, by dostarczane wnioski nie były powierzchowne. Efektem naszej pracy są czytelne i zrozumiałe zalecenia, dotyczące tego, co firma powinna uczynić by rozwiązać problem, polepszyć pozycję na rynku, czy skutecznie zwiększyć sprzedaż. Nasi klienci otrzymują od nas rzetelne informacje, niezbędne do reagowania na nowe potrzeby rynku, podejmowania decyzji związanych z rozwojem ich działalności.
Pokazujemy nowe wartości, by klient mógł dokonać zmian i wprowadzić innowacje. Są to realne korzyści dla klienta, który wie, jak działać. 

"Przestańcie polegać na informacjach o mnie i zacznijcie zwracać uwagę na informacje ode mnie."
Klient


METODY

METODY JAKOŚCIOWE:

Wywiad pogłębiony (In-depth Interviews)- badanie jakościowe, polegające na wywiadzie pogłębionym z jednym respondentem. W badaniu nie biorą udziału osoby trzecie. Wywiady pogłębione pozwalają na dotarcie do emocjonalnych i motywacyjnych wzorców zachowań. Stosowane są także w sytuacji, gdy temat badań jest drażliwy, a także, gdy przeprowadzenie wywiadu grupowego z daną kategorią badanych jest niemożliwe lub szczególnie utrudnione.

Zogniskowany wywiad grupowy (Focus Group Interview)- to dyskusja prowadzona przez moderatora w grupie  celowo dobranych 6-8 osób. Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu, problemu. Aktualnie najczęściej stosowana metoda badań jakościowych. FGI szczególnie często stosujemy w badaniach, gdzie pojawia się problem dyskusyjny, często kontrowersyjny, jak również w badaniu zachowań konsumenckich, badaniach wizerunku, badaniach pozycjonowania marki i efektywności przekazu reklamowego.

Grupa dynamiczna - jest jedną z metod przeprowadzania badań fokusowych. Polega na tym, że podczas wykonywania badania dla każdej przepytywanej grupy zmienia się scenariusz wywiadu. Grupę dynamiczną wykorzystuje się najczęściej w przypadku badań koncepcji reklamowych.

Panel dyskusyjny - stanowi grupę osób, tzw. panelistów, która jest wielokrotnie poddawana badaniu, aby móc zaobserwować zmiany określonych parametrów zachodzących z upływem czasu.

Grupa kreatywna - jest najczęściej formą uwieńczenia badania, nosi cechy burzy mózgów.
Grupa Kreatywna służy wykonaniu zadań twórczych, np. wymyśleniu koncepcji do wykreowania produktu i sposobu jego promocji – celem tej metody jest wyłonienie ciekawych pomysłów, również koncepcji dotyczących nowych rozwiązań (np. tworzenie oryginalnych wzorów w meblarstwie, ceramice) w badaniu biorą udział osoby wyselekcjonowane podczas wcześniejszych grup fokusowych.

Badania eksploracyjne - są to badania, których celem jest zidentyfikowanie jakiegoś problemu, zrozumienie istoty zjawiska lub procesu, jak również ustalenie zakresu potrzebnych danych. Badania tego typu są podejmowane bez pełnej znajomości jak je przeprowadzić. Badamy przede wszystkim problemy, trudne sprawy, zbieramy ciekawe pomysły, innowacyjne, pobudzamy kreatywność, tworzymy nowe wzory oraz rozwój firmy.

Mystery Shopping ("Tajemniczy Klient") jest techniką badawczą służącą oszacowaniu i poprawie standardu usług świadczonych klientom.
Badanie Tajemniczy Klient polega na zaangażowaniu specjalnie przeszkolonych obserwatorów, którzy, wcielając się w rolę klientów, zbierają potrzebne informacje. Ocenę jakości usług uzyskuje się poprzez porównanie osiąganego poziomu z założonymi celami oraz z poziomem konkurentów

W STOSOWANYCH METODACH JAKOŚCIOWYCH WYKORZYSTUJEMY LICZNE TECHNIKI PROJEKCYJNE:

Techniki projekcyjne - są to techniki stosowane na poziomie emocjonalnym, gdy badający nie mają pewności, czy respondenci będą potrafili bądź chcieli odpowiedzieć na zadawane pytania. Pytania w tej technice zadawane są w sposób pośredni, dzięki czemu respondenci chętniej dzielą się swoimi przemyśleniami.
Realizując badania tworzymy często autorskie techniki projekcyjne dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Ponadto stosujemy standardowe techniki:

Kolaż (collage) - jest techniką badawczą, którą stosuje się przy badaniach jakościowych. Technika kolaży polega na tym, że osoby badane tworzą obrazy, np. z wycinków prasowych. Obrazy te mają zilustrować konkretny problem marketingowy, np. zinterpretować wizerunek marki.

Personifikacja - choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, każda marka posiada swoją osobowość. Personifikacja polega na opisaniu marki jako osoby.

Brand party - to rozszerzenie personifikacji. Wyobrażamy sobie, że marki-osoby przyjeżdżają na spotkanie lub przyjęcie i opisujemy nie tylko ich wygląd i charakter, ale także przebieg spotkania. Wyniki umożliwiają analizę wizerunku marki oraz jej pozycję na rynku.


METODY ILOŚCIOWE:

Telefoniczny wywiad kwestionariuszowy wspomagany komputerowo (CATI)

Wywiady osobiste ze wspomaganiem komputerowym – (CAPI)

Kwestionariusz internetowy (CAWI)

Ankiety (PAPI)

Ankieta audytoryjna

"Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana"
                                                        Peter Drucker