Przedmiotem usługi jest wycena wartości niematerialnych i prawnych, w tym o charakterze inwestycji. Zakres obejmuje także takie kategorie jak wartość firmy, koszty prac rozwojowych czy też wartości będące przedmiotem umów leasingu. Wycena jest dokonywana zarówno na dzień bilansowy jak i na moment początkowego ujęcia, wynikający zarówno z nabycia jak i powstały w wyniku połączenia lub podziału spółek. Jest przeprowadzana zarówno pod względem zgodności z ustawą o rachunkowości jak i, gdy ma to zastosowanie, zgodnie z MSR/MSSF.

Wycena dokonywana na dzień bilansowy uwzględnia przyjęte przez jednostkę i opisane w polityce rachunkowości zasady. Każdorazowo oceniamy czy weryfikowana pozycja spełnia definicję aktywu oraz testujemy je pod kątem utraty wartości. W przypadku zastosowania modelu ceny rynkowej dla wartości niematerialnych i prawnych o charakterze inwestycji stosujemy metody pozwalające na jej wiarygodne ustalenie, a w przypadku braku takiej możliwości szacujemy innymi sposobami wartość godziwą.

W transakcjach połączenia lub podziału spółek przeprowadzamy wycenę wartości firmy na bazie szczegółowej weryfikacji aktywów i pasywów oraz ceny przejęcia. Wartość początkowa kosztów zakończonych prac rozwojowych jest weryfikowana ze szczególnym uwzględnieniem prawidłowości podziału poniesionych kosztów na etap prac badawczych i prac rozwojowych.

Wynikiem wyceny jest raport na podstawie którego zleceniodawca uzyskuje kompleksowe informacje o przedmiocie wyceny, w tym m.in. spełnienie definicji aktywu, czy stwierdzono przesłanki utraty wartości, prawidłowość ustalenia wartości początkowej czy też jaka jest cena rynkowa dla wartości o charakterze inwestycji. Dodatkowym atutem jest ograniczenie ryzyka prezentacji w sprawozdaniu finansowym aktywów w błędnej wysokości, a w konsekwencji zniekształcenia obrazu sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego.

Przedmiotem usługi jest określenie wartości lub przedziału wartości przedsiębiorstwa lub jego udziałów albo akcji. Wycena dokonywana jest przy wykorzystaniu jednej lub kilku metod z zakresu metod majątkowych, dochodowych, mieszanych lub porównawczych. Dobór metod jest wypadkową oczekiwań zamawiającego i celu wyceny, specyfiki wycenianego podmiotu oraz opiera się na wieloletnim doświadczeniu specjalistów Grupy Gumułka.

Wycena jest dokonywana przez rzeczoznawców majątkowych oraz biegłych rewidentów posiadających udokumentowane kompetencje w zakresie badań sprawozdań finansowych i innych usług z zakresu finansów, w tym analiz ekonomiczno-finansowych i wycen przedsiębiorstw. Niezależność i bezstronność rzeczoznawcy i biegłego rewidenta to dodatkowy atut świadczonych usług.

Wyceny dokonujemy na określony dzień na podstawie dokumentów organizacyjno-finansowych, przedłożonych prognoz, danych makroekonomicznych i innych identyfikowanych w fazie wstępnej wyceny, a niezbędnych do realizacji usługi, danych i informacji. Dobór odpowiednich metod wyceny, kompletność danych oraz doświadczenie specjalistów Grupy Gumułka gwarantują dokonanie wyceny w sposób profesjonalny oraz zgodny z oczekiwaniami zamawiającego.

Wynikiem wyceny jest raport obejmujący metodologię wyceny, uzasadnienie przyjętego standardu wartości, opis zastosowanych podejść i metod oraz opinię w przedmiocie wartości przedsiębiorstwa lub jego akcji albo udziałów oszacowanej przy pomocy wybranych metod. Ustalenie przedziałów, w których zawiera się wartość przedsiębiorstwa, pozwala zamawiającemu na pozyskanie informacji o wartości aktywu ograniczając ryzyko i zwiększając efektywność podejmowanych decyzji.

Szacunek rezerw na świadczenia pracownicze to oferta skierowana do firm, które dbają aby ich rachunkowość była prowadzona zgodnie z ustawą o rachunkowości oraz zasadami ogólnymi prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Kwestię obowiązku tworzenia rezerwy na świadczenia pracownicze regulują przepisy ustawy o rachunkowości (art. 35d ust. 1) oraz Międzynarodowy Standard Rachunkowości 19.

Podstawowym kryterium dla powstania obowiązku tworzenia rezerwy na nagrody jubileuszowe jest uregulowanie ich wypłat przez układy zbiorowe pracy oraz inne regulaminy wewnętrzne, natomiast obowiązek wypłaty odpraw emerytalno-rentowych nakłada na Pracodawcę art. 92¹ kodeksu pracy.

Przygotowywany przez nasz szacunek rezerw jest efektem wieloletniej współpracy z najbardziej wymagającymi klientami oraz wyspecjalizowanymi aktuariuszami, dzięki czemu zdobyliśmy unikalne na polskim rynku doświadczeniu w sporządzaniu w pełni profesjonalnych opinii z tego zakresu.

Nasz szacunek jest wykonywany zgodnie z metodą aktuarialaną, a opinię opracowujemy z uwzględnieniem:

  • wewnętrznych regulaminów klienta, określających szczególne zasady przyznawania odpraw emerytalnych oraz nagród jubileuszowych,
  • aktualnych warunków makroekonomicznych,
  • rotacji pracowników klienta na przestrzeni ostatnich lat,
  • ryzyka śmierci pracownika (wg skróconych tablic trwania życia opublikowanych przez GUS),
  • zdyskontowanej wartości zobowiązania.


W wyniku dokonanego przez nas szacunku klient otrzymuje pełną opinię zawierającą:

  • opis zasad wypłacania nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych zastosowanych do szacunku,
  • założenia makroekonomiczne zastosowane do obliczeń,
  • metodologię wyliczenia rezerwy,
  • wyniki szacunku w postaci zestawienia z podziałem na poszczególnych pracowników oraz świadczenia krótko- i długoterminowe.

Oferta sporządzenia deklaracji rocznych jest adresowana do klientów, którzy chcą mieć pewność iż ich zobowiązania wobec Urzędu Skarbowego z tytułu złożenia zeznań podatkowych będą wypełnione prawidłowo i terminowo.

Oferujemy pełny pakiet rozliczeń podatkowych PIT, które wypełniamy z uwzględnieniem najbardziej aktualnych przepisów podatkowych i składkowych.
Do każdej sporządzanej deklaracji podchodzimy indywidualnie dokonując szczegółowej weryfikacji dostarczonych dokumentów, dzięki czemu klient może mieć pewność, iż dokonamy prawidłowej kalkulacji przysługujących mu ulg i odliczeń.


Powierzając nam wykonanie tej usługi, klient uzyskuje następujące korzyści:

  • pewność solidnej i terminowej realizacji zadania,
  • bezpieczeństwo w związku z powierzeniem zobowiązania osobom, które mają bogatą wiedzę i doświadczenie w takich usługach,
  • oszczędność czasu.

Usługa nadzoru w zakresie rachuby wynagrodzeń jest adresowana do klientów samodzielnie prowadzących ewidencję wynagrodzeń, którzy w wyniku niejednoznacznych przepisów nie są w stanie uzyskać pewności z zakresie prawidłowości stosowanych rozwiązań.

Eksperci Grupy Gumułka mogą sprawować stały nadzór nad poprawnością prowadzonej przez firmę ewidencji wynagrodzeń weryfikując proces pod kątem:

  • poprawności rozliczeń z pracownikami,
  • poprawności rozliczeń z ZUS,
  • prawidłowego ustalenia zobowiazań podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych,
  • kompletności dokumentacji wynikowej procesu rachuby wynagrodzeń.

W ramach tej usługi służymy także konsultacją w zakresie ustalenia obowiązków składkowo-podatkowych elementów wynagrodzenia (także bonusów pozafinansowych) stosowanych przez klienta.

Oferujemy także pomoc w weryfikacji dokumentów dotyczących świadczeń z ubezpieczenia społecznego przygotywanych na potrzeby ZUS.

Dzięki tej usłudze klient ma gwarancję iż prowadzony przez niego proces rachuby wynagrodzeń jest realizowany zgodnie z aktualnymi przepisami zarówno z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń społecznych jak i podatku dochodowego od osób fizycznych. Ponadto otrzymuje usługę na wysokim poziomie realizowaną przez zespół profesjonalistów.

Usługa nadzoru w zakresie kadr jest adresowana do firm, które proces ewidencji kadrowej realizują we własnym zakresie i potrzebują jedynie okresowej kontroli lub doradztwa w celu weryfikacji jego poprawności.

Eksperci Grupy Gumułka mogą sprawować stały nadzór nad poprawnością i kompletnością prowadzonej przez firmę ewidencji kadrowej dając klientowi pewność prawidłowego wypełniania obowiązków z zakresu prawa pracy.

W ramach tej usługi nasi pracownicy zweryfikują również obowiązki zgłoszeniowe do ZUS w przypadku zatrudniania na podstawie umów cywilnoprawnych i kontraktów menadżerskich. Nadzór może dotyczyć także monitorowania przez Grupę Gumułka ważności badań lekarskich oraz szkoleń BHP i bieżące informowanie klienta o konieczności wydania pracownikowi skierowania lub zorganizowania szkolenia.

Usługa jest realizowana poprzez:

  • regularne wizyty pracowników Grupy Gumułka w siedzibie firmy, podczas których weryfikują dokumentację i wskazują kierunki usprawnień lub braki w dokumentacji,
  • stałe doradztwo w zakresie bieżących wątpliwości klienta dotyczących spraw kadrowych,
  • udostępnianie druków i formularzy opracowanych przez Grupę Gumułka dla potrzeb kadrowych,


Dzięki tej usłudze klient ma gwarancję iż prowadzona przez niego ewidencja kadrowa jest realizowana zgodnie z aktualnymi przepisami, a nasi eksperci wskażą kierunki ewentualnych zmian wymuszanych nowelizacją aktów prawnych.

Ewidencja kadrowa obejmuje całokształt dokumentacji prowadzonej przez Pracodawcę w związku ze stosunkiem zatrudnienia. Ponieważ przepisy prawa pracy nakładają z tego tytułu na Pracodawcę szereg obowiązków, eksperci Grupy Gumułka zajmą się nadzorem nad poprawnością i kompletnością całego procesu zatrudnienia.

W efekcie tej usługi zapewniamy stałe doradztwo kadrowe a także możliwość skorzystania ze sprawdzonych rozwiązań oraz przygotowywanych indywidualnie dla każdego klienta wzorów dokumentów kadrowych.


Nasza oferta obejmuje:

  • administrowanie teczkami osobowymi,
  • przygotowywanie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, zmianami warunków zatrudnienia i innych wymaganych przepisami Kodeksu Pracy,
  • kontrola ważności okresowych badań lekarskich i szkoleń bhp oraz ewidencja zwolnień lekarskich i innych absencji,
  • prowadzenie ewidencji urlopów,
  • prowadzenie rejestracji pracowników w ZUS,
  • wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
  • nadzór nad prowadzonymi przez klienta rozliczeniami czasu pracy,
  • sprawozdawczość dla GUS,
  • przygotowywanie raportów kadrowych,
  • pełna obsługa umów cywilno-prawnych,
  • pomoc w uzupełnieniu braków w dokumentacji kadrowej,
  • konsultacje w zakresie tworzenia lub modyfikacji regulaminów wewnętrznych.


Eksperci Grupy Gumułka bazując na wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu ewidencji kadrowej, wskażą klientowi najbardziej ryzykowne obszary, a także możliwe kierunki usprawnienia procesu zatrudnienia.

Na życzenie reprezentujemy klienta lub asystujemy mu we wszelkich kontaktach z instytucjami zewnętrznymi, na bieżąco wyjaśniając wszelkie wątpliwości z zakresu prawa pracy.

Ewidencja wynagrodzeń pracowniczych obejmuje ich naliczenie, rozliczenie i wypłatę oraz służy kontroli kosztów wynagrodzeń i tzw. narzutów na wynagrodzenia, jak również rozrachunków z poszczególnymi pracownikami i instytucjami publicznoprawnymi.

Na pracodawcy spoczywa także obowiązek prawidłowego rozliczenia z Urzędem Skarbowym oraz Zakładem Ubezpieczeń Społecznych z tytułu wypłaconych pracownikom wynagrodzeń.

Nasza oferta daje gwarancję poprawności dokonywanych rozliczeń oraz pełną dokumentację zarówno dla pracowników, instytucji zewnętrznych jak i potrzeb wewnętrznych klienta. Eksperci Grupy Gumuka służą kompleksową pomocą zarówno w zakresie bieżącej obsługi płacowej jak i kontaktach z zewnętrznymi organami nadzoru. Służymy wsparciem merytorycznym, sprawując stały nadzór nad poprawnością stosowanych przez klienta rozwiązań oraz kompletnością dokumentacji.

Nasza oferta obejmuje:

  • naliczanie wynagrodzeń
  • przygotowywanie elektronicznych przelewów wynagrodzeń,
  • sporządzanie i wysyłanie deklaracji do ZUS, US, PFRON,
  • sporządzanie i dostarczanie informacji przeznaczonych dla pracowników - „pasków z wynagrodzeń”,
  • przygotowywanie raportów dla potrzeb kontrolingu według wzoru uzgodnionego z klientem,
  • przekazywanie informacji o kwotach zobowiązań publiczno – prawnych,
  • sporządzanie rocznych deklaracji do ZUS i US,
  • obsługa kontroli ZUS, US, PIP.


Nowoczesny program kadrowo-płacowy pozwala na:

  • pełną współpracę z systemem księgowym,
  • tworzenie elektronicznych plików przelewowych z wynagrodzeń, które mogą być zaczytywane bezpośrednio do banku z którego realizowane są wypłaty wynagrodzeń,
  • wysoki poziom zabezpieczeń - zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz przepisami szczególnymi w tym zakresie,
  • szerokie możliwości tworzenia raportów i zestawień dostosowywanych każdorazowo indywidualanie do potrzeb klienta,
  • w pełni bezpieczny, zdalny dostęp klienta do programu, z możliwością podglądu wykonywanych przez nas operacji oraz samodzielnego generowania raportów.

Omnibusy to wielotematyczne sondaże konsumenckie i/lub biznesowe, które z założenia są przeprowadzane przez firmę badawczą dla wielu klientów jednocześnie. Taki charakter badania sprawia, że klient może zamówić w omnibusie cały blok pytań, ale możliwe jest również zadanie tylko jednego lub dwóch pytań na określony temat. Kwestionariusz jest zatem zwykle zbiorem pytań dotyczącym odmiennych problemów, którymi są zainteresowane różne firmy zamawiające badanie. Badania przeprowadzane są cyklicznie, w regularnych odstępach czasu, na reprezentatywnych próbach respondentów z określonego obszaru (np. miasta, województwa, całego kraju). Bardzo często firmy badawcze korzystają z opracowanych dla badań omnibusowych baz danych respondentów, którzy wyrażają zgodę, aby cyklicznie brać udział w tego typu badaniach.

Standardowo badania omnibusowe realizowane będą techniką CATI – kwestionariuszowego wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo. Dopuszczalna jest również metoda sondażu ulicznego, ankiet CAWI (internetowych) czy audytoryjnych – przy realizacji specyficznych badań możliwych do wykonania przy zastosowaniu tych technik.

Do głównych zalet badań omnibusowych należy zaliczyć krótki czas ich realizacji (Zamawiający bardzo szybko otrzymuje zwrotną informację na temat wyników przeprowadzonych badań) oraz niski koszt (każda organizacja płaci tylko za „swoje” pytania, a w ramach jednego omnibusa realizuje się badania dla kilku firm zamawiających, co znacząco obniża koszty). Dzięki temu omnibusy stają się coraz bardziej popularnym sposobem realizacji badań.