Statystycy firmy Grupa Gumułka oferują Państwu statystyczne opracowanie zgromadzonego materiału badawczego. Oferta skierowana jest do osób prywatnych, firm i instytucji, które prowadzą różnego rodzaju badania zarówno o charakterze ilościowym, jak i jakościowym.

W oparciu o wyniki przeprowadzonych przez Państwa badań, nasi pracownicy wykonają pogłębioną analizę danych wykorzystując różne metody statystyczne, począwszy od przeprowadzenia prostej analizy statystycznej (badanie struktury zbiorowości) po zastosowanie bardziej zaawansowanych metod ich opracowywania.

W ramach prowadzonych analiz statystycznych wykorzystujemy szeroką gamę metod, w tym m.in.:

  • statystykę opisową,
  • analizy porównawcze jedno i wielowymiarowe (m.in. analiza wariancji ANOVA, MANOVA, skalowanie wielowymiarowe, analiza korespondencji, analiza skupień, analiza czynnikowa),
  • analizy zależności między badanymi zmiennymi oraz tworzenie modeli z wykorzystaniem m.in. regresji wielorakiej.


Realizując analizy statystyczne wykorzystujemy profesjonalne oprogramowanie służące opracowaniu wyników badań. Analizy przedstawione są w sposób przystępny i zrozumiały, z wykorzystaniem graficznej prezentacji danych.

Dzięki skorzystaniu z naszej oferty uzyskają Państwo profesjonalnie opracowane wyniki prowadzonych badań.

Ewaluacja jest systematyczną i obiektywną oceną danego przedsięwzięcia, najczęściej projektu lub zestawu działań z określonym celem, tj. jego założeń, procesu realizacji i rezultatów pod względem określonych kryteriów. Ewaluacja powinna dostarczyć rzetelnych i przydatnych informacji o obiekcie badania, wspierając w ten sposób proces decyzyjny oraz współdziałanie wszystkich zaangażowanych w realizację przedsięwzięcia partnerów. Badanie ewaluacyjne jest procesem, w którym współuczestniczą zleceniodawca, zleceniobiorca i inne podmioty zainteresowane rezultatami badania. Kluczowe dla badania jest wspólne ustalenie zakresu kryteriów ewaluacyjnych, pośród których najważniejsze to:

  • skuteczność – pozwala określić, czy osiągnięto zakładane cele,
  • efektywność – polega na porównaniu zaangażowanych zasobów z osiągnięciami na poziomie produktów, rezultatów lub oddziaływania przedsięwzięcia,
  • trafność – pozwala ocenić zgodność celów przedsięwzięcia z potrzebami szeroko zdefiniowanych grup odbiorców,
  • użyteczność – polega na porównaniu potrzeb grup odbiorców z osiągnięciami danego przedsięwzięcia,
  • trwałość – polega na określeniu trwałości efektów przedsięwzięcia po zakończeniu jego realizacji.

Celami badania ewaluacyjnego są najczęściej:

  • badanie efektywności i skuteczności podejmowanych w ramach przedsięwzięcia działań,
  • identyfikacja słabych i mocnych stron przedsięwzięcia,
  • sygnalizowanie pojawiających się problemów oraz określenie możliwych sposobów ich przeciwdziałaniu,
  • określanie stopnia zgodności realizacji i rezultatów przedsięwziecia z przyjętymi założeniami.

Na podstawie określonych przez Zamawiającego kryteriów ewaluatorzy opracowują koncepcję badania. Punktem wyjścia dla badania ewaluacyjnego jest określenie pytań ewaluacyjnych (badawczych), na które odpowiedzi znajdywane będą poprzez zastosowanie szerokiego wachlarza metod i technik badawczych. Do najczęściej stosowanych w badaniach ewaluacyjnych metod należą: analiza desk research (analiza dokumentów), wywiady kwestionariuszowe przeprowadzane różnego rodzaju technikami (telefoniczne-CATI, osobiste PAPI lub CAPI, internetowe – CAWI), indywidualne wywiady pogłębione, zogniskowane wywiady grupowe. Zebrane w trakcie badania dane poddawane są analizie statystycznej oraz jakościowej.

Efektem pracy badawczej jest raport ewaluacyjny, którego wnioski i rekomendacje służą do refleksji nad przedsięwzięciem. Ewaluacja jest użyteczna, gdy jej wyniki zostaną wdrożone.

Dział Badań Marketingowych posiada bogate doświadczenie w wielu typach badań marketingowych, zapewniając swoim klientom najwyższy poziom usług w zakresie projektów ilościowych i jakościowych.

W realizacji każdego projektu staramy się interpretować uzyskane dane w szerszym kontekście marketingowym, łącząc wiedzę z różnych dziedzin i różnych źródeł.

Efektem takiego działania są proponowane klientom po zrealizowaniu badania, panele dyskusyjne, audyty wewnętrzne i konsultacje strategiczne w dziedzinie komunikacji marketingowej.

TYPY REALIZOWANYCH PRZEZ NAS BADAŃ:

  • BADANIA EKSPERCKIE
  • BADANIE MARKI I KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ
  • BADANIE KANAŁÓW DYSTRYBUCJI
  • BADANIE INNOWACYJNYCH PRODUKTÓW I USŁUG
  • BADANIE LOJALNOŚCI I SATYSFAKCJI KLIENTA
  • BADANIE PROJEKTÓW REKLAM

 

Dział Badań Marketingowych w ramach prowadzonych badań oferuje również Audyty Marketingowe

AUDYT MARKETINGOWY

Celem audytu jest usprawnienie planowania marketingowego poprzez określenie potrzeb marketingowych przedsiębiorstwa w obszarach:

  • instrumentów marketingowych związanych z produktem (usługą)
  • instrumentów marketingowych związanych z promocją
  • instrumentów marketingowych związanych z dystrybucją
  • instrumentów marketingowych związanych z ceną

 

SPECJALIZACJE BRANŻOWE dla Badań Marketingowych

Rynek usług finansowych i ubezpieczeniowych
Rynek budowlany
Rynek usług doradztwa personalnego
Rynek usług outsourcingowych
Rynek farmaceutyczny
Rynek motoryzacyjny
Rynek developerski
Badania dla samorządów
Badania dotyczące wystroju wnętrz - rynek płytek ceramicznych, rynek meblarski, rynek materiałów do wykańczania wnętrz
Badania dotyczące alternatywnych rozwiązań energetycznych

 

ATUTY I KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY Z GRUPĄ GUMUŁKA


Dzięki dużej elastyczności w podejściu do badań marketingowych oferujemy naszym klientom szeroką gamę usług ściśle dostosowanych do ich potrzeb i oczekiwań. Mamy duże doświadczenie w trudnych projektach, które realizujemy w taki sposób, by dostarczane wnioski nie były powierzchowne. Efektem naszej pracy są czytelne i zrozumiałe zalecenia, dotyczące tego, co firma powinna uczynić by rozwiązać problem, polepszyć pozycję na rynku, czy skutecznie zwiększyć sprzedaż. Nasi klienci otrzymują od nas rzetelne informacje, niezbędne do reagowania na nowe potrzeby rynku, podejmowania decyzji związanych z rozwojem ich działalności.
Pokazujemy nowe wartości, by klient mógł dokonać zmian i wprowadzić innowacje. Są to realne korzyści dla klienta, który wie, jak działać. 

"Przestańcie polegać na informacjach o mnie i zacznijcie zwracać uwagę na informacje ode mnie."
Klient


METODY

METODY JAKOŚCIOWE:

Wywiad pogłębiony (In-depth Interviews)- badanie jakościowe, polegające na wywiadzie pogłębionym z jednym respondentem. W badaniu nie biorą udziału osoby trzecie. Wywiady pogłębione pozwalają na dotarcie do emocjonalnych i motywacyjnych wzorców zachowań. Stosowane są także w sytuacji, gdy temat badań jest drażliwy, a także, gdy przeprowadzenie wywiadu grupowego z daną kategorią badanych jest niemożliwe lub szczególnie utrudnione.

Zogniskowany wywiad grupowy (Focus Group Interview)- to dyskusja prowadzona przez moderatora w grupie  celowo dobranych 6-8 osób. Dyskusja jest skoncentrowana wokół określonego tematu, problemu. Aktualnie najczęściej stosowana metoda badań jakościowych. FGI szczególnie często stosujemy w badaniach, gdzie pojawia się problem dyskusyjny, często kontrowersyjny, jak również w badaniu zachowań konsumenckich, badaniach wizerunku, badaniach pozycjonowania marki i efektywności przekazu reklamowego.

Grupa dynamiczna - jest jedną z metod przeprowadzania badań fokusowych. Polega na tym, że podczas wykonywania badania dla każdej przepytywanej grupy zmienia się scenariusz wywiadu. Grupę dynamiczną wykorzystuje się najczęściej w przypadku badań koncepcji reklamowych.

Panel dyskusyjny - stanowi grupę osób, tzw. panelistów, która jest wielokrotnie poddawana badaniu, aby móc zaobserwować zmiany określonych parametrów zachodzących z upływem czasu.

Grupa kreatywna - jest najczęściej formą uwieńczenia badania, nosi cechy burzy mózgów.
Grupa Kreatywna służy wykonaniu zadań twórczych, np. wymyśleniu koncepcji do wykreowania produktu i sposobu jego promocji – celem tej metody jest wyłonienie ciekawych pomysłów, również koncepcji dotyczących nowych rozwiązań (np. tworzenie oryginalnych wzorów w meblarstwie, ceramice) w badaniu biorą udział osoby wyselekcjonowane podczas wcześniejszych grup fokusowych.

Badania eksploracyjne - są to badania, których celem jest zidentyfikowanie jakiegoś problemu, zrozumienie istoty zjawiska lub procesu, jak również ustalenie zakresu potrzebnych danych. Badania tego typu są podejmowane bez pełnej znajomości jak je przeprowadzić. Badamy przede wszystkim problemy, trudne sprawy, zbieramy ciekawe pomysły, innowacyjne, pobudzamy kreatywność, tworzymy nowe wzory oraz rozwój firmy.

Mystery Shopping ("Tajemniczy Klient") jest techniką badawczą służącą oszacowaniu i poprawie standardu usług świadczonych klientom.
Badanie Tajemniczy Klient polega na zaangażowaniu specjalnie przeszkolonych obserwatorów, którzy, wcielając się w rolę klientów, zbierają potrzebne informacje. Ocenę jakości usług uzyskuje się poprzez porównanie osiąganego poziomu z założonymi celami oraz z poziomem konkurentów

W STOSOWANYCH METODACH JAKOŚCIOWYCH WYKORZYSTUJEMY LICZNE TECHNIKI PROJEKCYJNE:

Techniki projekcyjne - są to techniki stosowane na poziomie emocjonalnym, gdy badający nie mają pewności, czy respondenci będą potrafili bądź chcieli odpowiedzieć na zadawane pytania. Pytania w tej technice zadawane są w sposób pośredni, dzięki czemu respondenci chętniej dzielą się swoimi przemyśleniami.
Realizując badania tworzymy często autorskie techniki projekcyjne dostosowane do potrzeb konkretnego projektu. Ponadto stosujemy standardowe techniki:

Kolaż (collage) - jest techniką badawczą, którą stosuje się przy badaniach jakościowych. Technika kolaży polega na tym, że osoby badane tworzą obrazy, np. z wycinków prasowych. Obrazy te mają zilustrować konkretny problem marketingowy, np. zinterpretować wizerunek marki.

Personifikacja - choć nie wszyscy zdają sobie z tego sprawę, każda marka posiada swoją osobowość. Personifikacja polega na opisaniu marki jako osoby.

Brand party - to rozszerzenie personifikacji. Wyobrażamy sobie, że marki-osoby przyjeżdżają na spotkanie lub przyjęcie i opisujemy nie tylko ich wygląd i charakter, ale także przebieg spotkania. Wyniki umożliwiają analizę wizerunku marki oraz jej pozycję na rynku.


METODY ILOŚCIOWE:

Telefoniczny wywiad kwestionariuszowy wspomagany komputerowo (CATI)

Wywiady osobiste ze wspomaganiem komputerowym – (CAPI)

Kwestionariusz internetowy (CAWI)

Ankiety (PAPI)

Ankieta audytoryjna

"Jedyną stałą rzeczą w organizacji jest zmiana"
                                                        Peter Drucker

Pracownia Badań Społecznych zajmuje się badaniem opinii oraz rynku pod kątem określonych zagadnień. Badania te polegają na wyszukaniu zależności przyczynowo-skutkowych pomiędzy wieloma zmiennymi. Zmienne te to np. płeć, stanowisko, wiek czy wykształcenie. Na postawie badań społecznych można określić postawy społeczeństwa, trendy czy przekonania.

Grupa Gumułka w obrębie Pracowni Badań Społecznych oferuje przeprowadzenie:

- badań marketingowych;

- badań ewaluacyjnych;

- analiz statystycznych;

- badań omnibusowych.

 Oferujemy Państwu pełny zestaw badań ewaluacyjnych i marketingowych dla potrzeb prywatnych przedsiębiorstw i jednostek publicznych. Posiadamy studio CATI i prężnie działającą sieć ankieterów. W procesie badań ewaluacyjnych i marketingowych wykorzystujemy zarówno metody ilościowe i jakościowe, a uzyskane dane analizujemy stosując profesjonalne modele analiz statystycznych.

 

Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat oferowanych przez nas usług, a także do kontaktu z naszymi specjalistami.  

 

Grupa Gumułka, posiłkując się doświadczeniem i wiedzą swoich ekspertów, świadczy usługi dla przedsiębiorców korzystających lub ubiegających się o pomoc publiczną w różnych formach oraz instytucji udzielających pomocy publicznej w zakresie doradztwa i szkoleń, obejmujących wspólnotowe zasady udzielania pomocy publicznej oraz krajową procedurę postępowania w sprawach dotyczących pomocy publicznej, w tym w szczególności:

  • przeprowadzania testu pomocy publicznej polegającego na ustaleniu, czy w danej transakcji występuje pomoc publiczna, tzn. czy transfer zasobów przypisywany władzy publicznej cechują łącznie cztery następujące przesłanki: transfer ten skutkuje przysporzeniem na rzecz określonego podmiotu, na warunkach korzystniejszych niż rynkowe; transfer ten jest selektywny – uprzywilejowuje określone podmioty lub wytwarzanie określonych dóbr; w efekcie tego transferu występuje lub może wystąpić zakłócenie konkurencji; transfer ten wpływa na wymianę gospodarczą między krajami członkowskimi,
  • stosowania zasady de minimis,
  • stosowania wyłączeń grupowych i zasady udzielania pomocy w zakresie objętym wyłączeniami grupowymi,
  • stosowania zasad określonych w orzeczeniu ETS w sprawie Altmark Trans,
  • zasady obliczania wielkości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach,
  • optymalizacji składanych wniosków pod kątem wykluczenia pomocy publicznej.


Efektem współpracy z Grupą Gumułka jest otrzymanie opinii, która daje jasną odpowiedź czy w projekcie występuje pomoc publiczna, co umożliwia podjęcie stosownych działań w celu jej wykluczenia, co jednocześnie przekłada się na późniejsze pozytywne rozpatrzenie wniosku o dofinansowanie.

Opinia podatkowa jest podstawowym instrumentem pozwalającym na zminimalizowanie ryzyka podjęcia przez przedsiębiorcę niewłaściwych decyzji w zakresie stosowania przepisów podatkowych. Jest to szczególnie ważne w dobie często zmieniających się przepisów prawa podatkowego, które niejednokrotnie cechują się dużym stopniem skomplikowania. Opinia podatkowa jest kompleksową, pisemną odpowiedzią na zadane przez klienta pytanie dotyczące konkretnej sprawy. Zawiera ona opis stanu faktycznego sprawy, wskazanie stosownych przepisów prawa oraz analizę zagadnienia, w której wskazujemy sposób rozwiązania problemu podatkowego. Analiza zagadnienia przeprowadzana jest na gruncie nie tylko polskich, ale i międzynarodowych przepisów podatkowych, interpretacji wydawanych przez organy podatkowe, a także orzecznictwa sądów powszechnych, administracyjnych i Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości.

Opinie podatkowe tworzone są przez doradców podatkowych Grupy Gumułka w oparciu o ich rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie. W efekcie, zwiększają one pewność przedsiębiorcy, że jego sposób postępowania jest bezpieczny na gruncie podatkowym, co może mieć znaczenie z punktu widzenia ewentualnej odpowiedzialności karno-skarbowej. Profesjonalne opinie podatkowe Grupy Gumułka stanowią tym samym istotny element w planowaniu, a także realizacji działań gospodarczych klientów. Ponadto, mogą one stanowić linię argumentacyjną broniącą stanowiska przedsiębiorcy przed organami podatkowymi, zwłaszcza w przypadku kontroli, a także w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym.

Opinia biegłego sądowego stanowi fachowe opracowanie na temat okoliczności mających znaczenie dla wyniku sprawy sądowej, których wyjaśnienie wymaga specjalistycznej wiedzy.


Grupa Gumułka dysponuje w tym zakresie specjalistami z dziedzin ekonomii, rachunkowości i finansów. Oferowana usługa dotyczy sporządzenia:

  • opinii sądowych – zlecanych przez sąd i stanowiących środek dowodowy w procesie,
  • opinii dla celów postępowania przygotowawczego – zlecanych przez odpowiednie organy (prokuratura, policja),
  • opinii pozasądowych (tzw. prywatnych) – zlecanych przez stronę postępowania, nie stanowiących dowodu w postępowaniu (chyba że sąd uzna, że należy powołać autorów takiej opinii na biegłych), ale traktowane są jako stanowisko strony w sprawie.


Zakres usługi obejmuje w szczególności następujące działania:

  1. Analiza przedmiotu postanowienia sądu/zlecenia.
  2. Wstępne zapoznanie się z materiałem dowodowym.
  3. Opracowanie koncepcji i metodologi wykonania opinii.
  4. Analiza szczegółowa materiałów dowodowych udostępnionych przez Zleceniodawcę i zgromadzonych przez biegłego we własnym zakresie.
  5. Dokonanie zestawienia zebranych danych i ich analiza pod kątem wydania opinii.
  6. Przeprowadzenie niezbędnych obliczeń, sporządzenie tabel, wykresów, opracowanie prezentacji danych liczbowych w zakresie przedmiotowego zagadnienia.
  7. Dokonanie zestawienia zebranych danych i ich analiza pod kątem wydania opinii w przedmiotowym zakresie.


W rezultacie wykonania usługi Zleceniodawca uzyskuje pisemną opinię zawierającą spójną i kompleksową odpowiedź na postawione pytania wraz ze wskazaniem obszarów i zagadnień mogących, zdaniem biegłego, posiadać istotne znaczenie na przebieg i wynik końcowy procesu sądowego.

Nadrzędną zasadą rachunkowości jest rzetelne i jasne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej oraz wyniku finansowego jednostki. Jest to zarazem główny obowiązek kierownika jednostki w zakresie rachunkowości. Warunkiem dochowania tej zasady jest prowadzenie ksiąg rachunkowych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości, wydanymi na jej podstawie rozporządzeniami oraz krajowymi lub międzynarodowymi standardami rachunkowości. Nieodłącznym elementem jest dostosowanie polityki rachunkowości do specyfiki i skali prowadzonej działalności.

Grupa Gumułka świadczy usługi doradcze w zakresie interpretacji przepisów ustawy oraz oceny prawidłowości zastosowanych rozwiązań poprzez grupę biegłych rewidentów jak i innych wysoko kwalifikowanych specjalistów z zakresu prawa bilansowego,. Zakres opinii obejmuje wszystkie aspekty bilansowe i jest indywidualnie ustalany przed zawarciem stosownej umowy. Opinia w zakresie wyceny, ujęcia i prezentacji w sprawozdaniu finansowym zdarzeń gospodarczych zabezpiecza klientów przed skutkami niewłaściwego podejścia księgowego, a w konsekwencji naruszenia zasad rachunkowości i wprowadzenia w błąd adresatów sprawozdania finansowego. Opinie dotyczą zarówno podstawowych zagadnień (polityka rachunkowości, inwentaryzacja), interpretacji szczegółowych przepisów jak i obszarów stosunkowo nowych w polskich realiach, jak np. instrumenty finansowe (w tym rachunkowość zabezpieczeń) czy też niezakończone usługi, w tym budowlane. Zagadnienia obejmują zarówno jednostki sporządzające sprawozdania finansowe zgodnie z ustawą o rachunkowości jak i zgodnie z MSR/MSSF i bazują na wieloletnim doświadczeniu wynikające zarówno z badań sprawozdań finansowych, w tym sporządzonych wg MSR/MSSF jak i świadczonych usług szkoleniowych dla biegłych rewidentów.

Wynikiem usługi jest raport obejmujący szczegółowy opis zagadnienia oraz – w zależności od przedmiotu i zakresu usługi – ocenę prawidłowości przyjętych zasad rachunkowości lub interpretację określonych przepisów ustawy, w tym uwzględniający alternatywne rozwiązania w przypadku, gdy jednostka ma prawo wyboru. Ponadto opinia w zakresie prawa bilansowego ogranicza ryzyko ciążące na kierowniku jednostki oraz członkach rady nadzorczej, a wynikające z ustawy o rachunkowości w postaci odpowiedzialności za prawidłowość sprawozdania finansowego.

Ponieważ przepisy kadrowo-płacowe wypływają z wielu źródeł prawa, uzyskanie opinii w zakresie rachuby i kadr jest często dla Pracodawcy najlepszym rozwiązaniem pozwalającym na dogłębną analizę konkretnego zagadnienia i podjęcie optymalnej i zgodnej z prawem decyzji.

Opinia sporządzona przez Grupę Gumułka dotyczy zawsze konkretnego zapytania klienta i opiera się na analizie zagadnienia nie tylko w oparciu o podstawowe źródła prawa, ale także z uwzględnieniem przepisów szczególnych, interpretacji wydawanych przez organy podatkowe oraz orzecznictwa sądów. W wyniku tej usługi klient otrzymuje kompleksowe opracowanie zawierające opis stanu faktycznego, wskazanie stosownych przepisów prawa oraz analizę, w której prezentujemy sposób rozwiązania problemu.

Usługę charakteryzuje indywidualne podejście do każdego zgłoszonego problemu. Poprzez analizę specyfiki działalności klienta a także weryfikację obowiązujących wewnętrznych regulaminów, możemy zaproponować rozwiązanie optymalnie dostosowane do aktualnej polityki personalnej klienta. Opinie w zakresie rachuby i kadr tworzone są przez ekspertów Grupy Gumułka w oparciu o ich rozległą wiedzę i wieloletnie doświadczenie. W efekcie, zwiększają one pewność Pracodawcy, że jego sposób postępowania jest zgodny z prawem i nie wzbudzi zastrzeżeń organów kontroli.