- Szczegóły
Jesteśmy podmiotem uprawnionym do badań sprawozdań finansowych, wpisanym na listę pod numerem 3975. W zakresie audytu korzystamy z dwudziestoletnich doświadczeń Grupy Gumułka.
Jesteśmy dumni, że w dotychczasowej praktyce dostarczyliśmy dla ponad tysiąca podmiotów racjonalnego zapewnienia co do wiarygodności ich sprawozdań finansowych.
Audyty finansowe wykonywaliśmy praktycznie dla wszystkich sektorów, w tym m.in. dla:
- administracji samorządowej i rządowej,
- przedsiębiorstw, w tym zarówno rozległych grup kapitałowych, jak i MŚP,
- sektora nauki i innowacyjności,
- sektora ochrony zdrowia,
- spółdzielczości,
- organizacji pozarządowych (NGO).
Grupa Gumułka wpisana jest na listę podmiotów badających jednostki zainteresowania publicznego (http://kibr.org.pl/pl/podmioty_JZP). Zapoznaj się z naszymi sprawozdaniami z przejrzystości.
Wśród naszych klientów znajdują się zarówno podmioty polskie, jak i spółki z udziałem kapitału zagranicznego z większości krajów Europy oraz z najbardziej rozwiniętych krajów świata.
- Szczegóły
Kontrola realizacji projektu ma na celu weryfikację prawidłowości realizacji projektu oraz sprawdzenie, czy informacje dotyczące postępu realizacji projektu oraz poniesione wydatki przedstawiane przez beneficjenta we wnioskach o płatność są zgodne ze stanem rzeczywistym. Kontrole projektów przeprowadzane mogą być zarówno w trakcie, jak i na zakończenie realizacji projektów.
Kontrola projektu może obejmować swoim zakresem zarówno wizytację w miejscu realizacji projektu jak i kontrolę w siedzibie beneficjenta. Celem prowadzonej wizytacji w miejscu realizacji projektu jest weryfikacja faktycznej realizacji projektów oraz faktycznego postępu rzeczowego projektu.
Zakres przedmiotowy wizytacji w miejscu realizowanej usługi, inwestycji, zadania obejmuje m.in m.in:wizytę w miejscu realizowanej usługi, inwestycji, zadania, sprawdzenie, czy świadczona usługa, realizowana inwestycja jest zgodna z umową podpisaną z beneficjentem, sprawdzenie, czy realizowana usługa, realizowana inwestycja jest zgodna z harmonogramem przedstawionym we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, sprawdzenie, czy zakres tematyczny szkolenia (warsztatu, konferencji), zakres inwestycji jest zgodny z zatwierdzonym wnioskiem o dofinansowanie realizacji projektu, sprawdzenie, czy beneficjent prawidłowo wywiązuje się z obowiązków dotyczących wymagań promocyjnych. sprawdzenie dokumentów potwierdzających zrealizowanie usługi zgodnie z umową liczby osobogodzin (listy obecności, dziennik zajęć), kosztorysy powykonawcze, wywiad z beneficjentem ostatecznym w celu poznania jego opinii na temat realizowanej usługi oraz zweryfikowania, czy wie, iż jest ona współfinansowane z budżetu UE.
Celem prowadzonej kontroli na miejscu realizacji projektu jest weryfikację zgodności realizacji projektu z jego założeniami oraz umową o dofinansowanie projektu, a w szczególności:
- prawidłowość rozliczeń finansowych,
- sposób rekrutacji beneficjentów ostatecznych (sprawdzenie kwalifikowalności przynajmniej 10 % beneficjentów ostatecznych w ramach danego projektu), sposób gromadzenia danych o beneficjentach ostatecznych,
- zgodność danych przekazywanych we wniosku o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego z dokumentacją dotyczącą realizacji projektu dostępną w siedzibie beneficjenta,
- poprawność udzielania zamówień publicznych,
- poprawność udzielania pomocy publicznej,
- sposób realizacji działań promocyjnych,
- sposób prowadzenia i archiwizacji dokumentacji projektu.
W rezultacie prac kontrolnych Zleceniodawca otrzymuje Informację pokontrolną na temat poddanych badaniu obszarów realizacji projektu oraz sprecyzowane Zalecenia pokontrolne dla Beneficjenta.
Kontakt:
Jacek Sztyler
Prezes Zarządu Grupa Gumułka - Euroedukacja Sp. z o.o.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 (32) 790-22-97
faks:+48 (32) 201-17-65
kom.: + 48 501-764-768
- Szczegóły
Celem audytu zewnętrznego projektu jest ocena prawidłowości realizacji projektu, w szczególności zaś uzyskanie dowodów pozwalających z dostateczną pewnością na udzielenie odpowiedzi na pytanie czy realizacja projektu przebiega zgodnie z umową (decyzją) i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Efektem audytu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a sposób realizacji projektu jest zgodny z umową (decyzją) i wnioskiem oraz wydanie opinii w tym zakresie.
Usługa audytu projektu, w zależności od wymogów regulacyjnych Instytucji Zarządzającej danym Funduszem/Programem Operacyjnym, może obejmować następujące zagadnienia:
- Gotowość organizacyjna beneficjenta i jego procedury wewnętrzne.
- Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym.
- Audyt zgodności realizacji rzeczowej projektu.
- Wizytę na miejscu realizacji projektu.
- Prawidłowość i rzetelność prowadzenia i archiwizowania dokumentacji.
- Zgodność projektu z politykami wspólnotowymi.
- Audyt w zakresie zasad informacji i promocji.
- Analiza powodzenia projektu.
W rezultacie prac audytorskich Zleceniodawca otrzymuje raport wraz z opinią na temat poddanych badaniu obszarów realizacji projektu. Pozytywny wynik audytu stanowi dla Instytucji Zarządzającej potwierdzenie prawidłowej realizacji projektu zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie oraz stosownych regulacji (wytycznych) unijnych i krajowych. Tym samym beneficjent uzyskuje podstawę do ostatecznego rozliczenia projektu (otrzymania pełnej kwoty dotacji).
Kontakt:
Janina Czaja
Menadżer Działu Audytu
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 (32) 790-22-94
faks:+48 (32) 201-17-65
kom.: + 48 665-894-713
- Szczegóły
Jacek Sztyler
Prezes Zarządu Grupa Gumułka - Euroedukacja Sp. z o.o.
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel.: +48 32 790-22-97
faks:+48 32 201-17-65
kom.: + 48 501-764-768
- Szczegóły
Klienci, którzy zamówili u nas tę usługę, często zainteresowani byli również następującymi usługami:
Audyt Bezpieczeństwa Informacji
Z kolei dla Klientów, dla których nie będziemy świadczyć usług audytorskich, oferujemy usługi związane z pozyskaniem i rozliczaniem dofinansowania:
Przygotowanie studium wykonalności
Przygotowanie wniosku o dofinansowanie- Szczegóły
Jesteśmy zespołem profesjonalistów, którzy przeprowadzili tysiące audytów, w tym setki dotyczących funduszy i dotacji. Każdy z tych audytów pozwolił nam zdobyć unikalną wiedzę na temat dofinansowania projektów i warunków, dzięki którym mogą zostać one pozytywnie zweryfikowane i rozliczone.
Wśród nas znajdują się audytorzy wewnętrzni posiadający zarówno uprawnienia krajowe, jak i międzynarodowe (CIA - Certified Internal Auditor), jak też biegli rewidenci i osoby, które kształcą się w celu nabycia uprawnień audytora.
Stale poszerzamy wiedzę z zakresu audytu. Jesteśmy zaangażowani w naszą pracę, którą wykonujemy dokładnie i starannie. Klientom służymy fachową wiedzą oraz nowoczesnym podejściem do zlecanych nam zadań. Działamy na terenie całej Polski.
Staramy się angażować również w działalność społeczną poza pracą. Jesteśmy otwartym, entuzjastycznym oraz doświadczonym zespołem. Zapoznaj się też z naszym profilem na Facebook'u - poznasz nas w codziennych relacjach...
- Szczegóły
Jesteśmy dumni, że od samego początku korzystania przez Polskę ze środków unijnych mogliśmy wspierać beneficjentów poprzez udzielanie zapewnienia co do prawidłowości realizacji programów i projektów.
Przeprowadzaliśmy audyty całych programów operacyjnych (w tym składając raporty bezpośrednio Komisji Europejskiej), jak i audyty poszczególnych projektów. Nasze doświadczenie opiera się na wykonaniu setek takich audytów.
Audyty Funduszy i Dotacji wykonywaliśmy praktycznie dla wszystkich sektorów, w tym m.in. dla:
- administracji samorządowej i rządowej,
- przedsiębiorstw, w tym zarówno rozległych grup kapitałowych, jak i MŚP,
- sektora nauki i innowacyjności,
- sektora ochrony zdrowia,
- spółdzielczości,
- organizacji pozarządowych (NGO).
Wielokrotnie też Grupa Gumułka angażowana była przez instytucje pośredniczące (ministerstwa i inni dysponenci środków) dla przeprowadzenia kontroli u beneficjentów. Dało nam to możliwość spojrzenia na zagadnienie prawidłowości realizacji projektów z optyki podmiotów decydujących o ich zatwierdzeniu.
- Szczegóły
Zarządzanie innowacjami to nowa usługa Grupy Gumułka, realizowana przez Centrum Innowacji Grupy Gumułka, wyodrębnioną jednostkę organizacyjną, której misją jest inkubacja kreatywności i postaw proinnowacyjnych oraz transfer technologii ze środowiska naukowego do sfer biznesu. Beneficjenci tej usługi osiągają rzeczywisty wzrost innowacji, mierzony liczbą wdrożonych rozwiązań. W wyniku zawarciu umów partnerskich z jednostkami naukowymi oraz stworzeniu działu nasi klienci mają możliwość aplikowania o środki unijne zarezerwowane w nowej perspektywie dla przedsiębiorstw innowacyjnych, Osiągają też pozytywną zmianę wizerunku przedsiębiorstwa u interesariuszy, dzięki stworzeniu i utrzymaniu wizerunku firmy z „doliny krzemowej”.
W ramach usługi Zarządzenie innowacjami obszary wsparcia oferowane klientom obejmują outsourcing całego działu badań i rozwoju lub też wybranych jego funkcji.
Usługa obejmuje następujące działania:
Diagnoza i strategia innowacji
- oceniamy dotychczasowy poziom innowacyjności oraz potencjał organizacji,
- badamy rozwój branży i szacujemy poziom innowacyjności konkurencji,
- estymujemy niezbędne nakłady i oceniamy ryzyka,
- opracowujemy strategię innowacyjności i doradzamy w wyborze metod realizacji.
Rozwój produktów
- przeprowadzamy audyty technologiczne (ocena poziomu innowacyjności produktów i usług oraz ich luki technologicznej),
- zarządzamy projektem przeprowadzenia prac badawczo-rozwojowych (przy współpracy z wiodącymi jednostkami naukowymi i instytutami badawczymi,
- koordynujemy badania i pomiary diagnostyczne (przy współpracy z certyfikowanymi laboratoriami badawczymi).
Wdrożenie strategii innowacji
- pozyskujemy źródła finansowania (projekty unijne i dofinansowanie krajowe, kredyty innowacyjne, fundusze inwestycyjne, rynki publiczne),
- pomagamy w nawiązaniu współpracy z wiodącymi ośrodkami naukowymi (doprowadzenie do zawarcia umów partnerskich z uniwersytetami, politechnikami i instytutami naukowymi),
- ułatwiamy migrację pracowników (staże pracowników naukowych w przedsiębiorstwie oraz staże pracowników przedsiębiorstwa w jednostkach naukowych),
- wspieramy w zarządzaniu zmianą postaw i kultury organizacji (ukierunkowanie na akceptację zmiany u interesariuszy – pracowników, kadry kierowniczej i właścicieli),
- identyfikujemy kompetencje oraz aktywa niematerialne i prawne możliwe do wytworzenia oraz tworzymy odpowiednie systemy motywacyjne i metody pomiaru,
- wyceniamy aktywa niematerialne i prawne (patenty, know-how, licencje, znaki handlowe, domeny internetowe, relacje z klientami, itp.) oraz uczestniczymy w negocjacjach związanych z wyborem partnera biznesowego i strategii komercjalizacji,
- doradzamy w kwestiach prawno-podatkowych (ochrona własności intelektualnej, wsparcie w procesie przeniesienia praw, optymalizacja struktur i tworzenie spółek celowych, optymalizacja podatkowa działalności B+R i form wynagradzania),
- tworzymy architekturę oraz definiujemy rozwiązania IT wspierające implementację usprawnień procesowych i organizacyjnych oraz przeprowadzamy migrację procesów,
- public relations (pomagamy w stworzeniu i utrzymaniu wizerunku przedsiębiorstwa nowoczesnego, lidera innowacji w branży).
Kim jesteśmy
Grupa Gumułka to konsorcjum firm doradczych, zespół ekspertów i innowatorów – zarówno technologicznych i naukowych (w branżach, w których świadczymy usługi) jak i procesowych (w tym specjalistów zarządzania projektami, pozyskiwania środków unijnych, ewaluatorów, radców prawnych, rzeczoznawców majątkowych, księgowych i specjalistów ds. kadr i płac, doradców inwestycyjnych, audytorów i doradców podatkowych).
Klientami Grupy Gumułka są średnie i duże organizacje, które dostrzegły potrzebę zmiany kultury na proinnowacyjną i które potrzebują wsparcia zewnętrznego w szybszym osiągnięciu najlepszych efektów.
- Szczegóły
Due diligence jest usługą poprzedzającą przygotowanie transakcji kupna lub sprzedaży przedsiębiorstw, ich zorganizowanych części lub pakietów akcji albo udziałów. Pozwala na pozyskanie przez zainteresowaną stronę informacji, które z reguły nie są możliwe do uzyskania na podstawie analizy powszechnie dostępnych danych (roczne sprawozdania finansowe, raporty okresowe).
Przedsiębiorstwo poddane due diligence jest kompleksowo badane w aspekcie finansowym, podatkowym i prawnym w efekcie czego zleceniodawca przed przystąpieniem do właściwych negocjacji dysponuje wiedzą o pozycji ekonomicznej przedsiębiorstwa. Badanie jest przeprowadzane przez zespół wysokiej klasy specjalistów obejmujący biegłych rewidentów, doradców podatkowych, prawników, rzeczoznawców majątkowych a także specjalistów z innych obszarów związanych z działalnością przedsiębiorstwa.
Zakres due diligence jest zawsze indywidualnie ustalany z klientem i może obejmować takie obszary, jak: weryfikację sprawozdania finansowego (z uwzględnieniem zobowiązań i należności warunkowych jak też zdarzeń po dniu, na który przeprowadzono badanie), badanie prawidłowości i kompletności ujęcia zobowiązań podatkowych i identyfikację potencjalnych zagrożeń, aspekty prawne wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa jak i zawartych umów, aspekty handlowe.
Wynikiem due diligence jest raport obejmujący wyniki i wnioski z badania obszarów uzgodnionych z zamawiającym, w szczególności analizę sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa, ocenę prawidłowości stosowania przepisów prawa podatkowego, ryzyka i zagrożenia prawne, w tym wynikające z zawartych umów. W efekcie ryzyko inwestora zostaje w znacznym stopniu ograniczone, co zwiększa efektywność podejmowanych decyzji.